Jeg orker ikke mer. Beste måten å kvitte seg med akvarium/fisk på?

Etter å ha sloss med filtere som går tette, nær sagt uansett hvor store og dyre de er, så har jeg bestemt meg for å avslutte mitt akvarium-kapittel. Nok er nok.


Hvordan går man fram for å kvitte seg med slikt? Hiver man alle fiskene i en dunk og legger akvariet ut på finn.no, eller legger man hele stasen ut på finn.no?

Hva gjør folk om de kjøper et akvarium med fisk? Tømmer man det nesten for vann og transporterer både kar og fisk i en operasjon?
Plussmedlem
Hei.
trist at du føler du må gi opp akvarium, men om du har hatt vedvarende trøbbel, skjønner jeg det kan gå på tålmodigheten løs.

Legg hele stasen ut på Finn og gjerne her også.
Jeg tror det er lettest å selge fiskene separat, men det spørs jo hvilke fisk du har.
Noen gir klingende mynt, andre kan det være like greit å gi vekk. Det spørs hva du føler er riktigst.

Det beste er nok om du holder akvariet oppe og går, inntil du evt. får en kjøper.
Avtal så med denne personen når det passer å hente.
Da begynner jobben med å plukke ned alt.
Fisk i poser med vann. Planter likeså. Gjenstander plukkes ut. Sand overføres til bøtte(r)/kastes etc.
Akvarium tåler ikke å transporteres med innhold. Da ryker bunnen.
Å selge alt i en smell er et herk og mye jobb, men det er eneste alternativ.
Du kan legge ut hele stasen,med fisk og alt...både her på Rubrikk-siden og på Finn. Hvis du har det veldig travelt med å bli kvitt dette, så gir du bort fiskene, tømmer og vasker karet og legger det ut slik.

Om akvarie med fisk skal transporteres, vil det være best å sette fiskene i bøtter eller poser og tømme det så mye som mulig for vann. Det er imidlertid risikabelt å flytte akvariet slik...tryggere å tømme det først. Skal filtrene tilbake i drift umiddelbart, må de transporteres i en bøtte med akvarievann.
Legg gjerne ut info og bilder av akvarium, utstyr og fisk her, kanskje det også detter inn tips til hvordan man unngår tette filtre, til nytte for mange. Eller at noen kommer med et tilbud til å hente hele pakka.
Ting som skal selges eller gies bort, skal plasseres på Rubrikk-sidene.
Ellers har trådstarter fått masse råd angående filterproblemet sitt i andre tråder. Men et 120-liters kar med masse sugemaller + coryer stiller store krav til filtrering og slamsuging, og to små filtere kan ikke erstatte et skikkelig dimensjonert utvendig filter med mye bedre filtermedier. For eksempel har jeg selv et 120 liter med ganske mange coryer, og der kjører jeg et Eheim eXperience 350.

Det er trist at Rune gir opp, men her på AF er det iallfall mange som har prøvd å hjelpe ham gjennom alle trådene han har startet. Men at enkelte ikke orker mer, er et velkjent faktum. Vi får bare godta at ikke alle er skapt til akvarister...syns han har vært flink og har brydd seg om akvariet og fiskene
OK, takk for all hjelp.

Så vidt jeg har skjønt så er det mallene som er problemet, men dem er det ingen som vil ha pga at det er bastarder hele gjengen.

Så eneste måten å bli kvitt dem på er å avlive hele gjengen. Ikke noe spesielt festlig.
Legg dem ut til gies bort her inne og på finn så har du nok store sjanser for at dem blir borte fortere enn salg.
Hvilke maller er det snakk om da?
Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap