Filter til vision m 180 liter

Hei. Jeg har kjøpt et brukt 180 liter akvarie og har tenkt å kjøpe et nytt filter. Har prøvd å se på nettet, men det ikke lett å finne ut hva som er best. Har sett på et Eheim pickup 2012, men har funnet mange forskjellige erfaringer med dette. Noen som har et godt tips til et nytt invendig filter som er bra og ikke koster begge armene?
Eheim 2012 holder etter min mening ikke til et 180 liters kar med noe i nærheten av "normal" belastning. For dårlige filtermedier og for lav filtreringsevne. Personlig ville ikke jeg brukt et innvendig filter i et såpass stort kar. Men hvis du absolutt må ha innvendig, så velg noe med mer volum og muligheter for bedre filtermedier. Et Eheim Biopower 240 burde klare jobben. Å spare på filter-kostnaden vil man ofte få angre på...med filter som ofte går tett og usikre vannverdier. Farlig å leve på kanten..
Takk for svar. Det ble litt forandringer her. Gikk for et eheim professional 3 utvendig filter. Fant fort ut at jeg måtte investere i skikkelig filter. Meget fornøyd med kjøpet.??
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap