Ny entusiast!

Hei!

Ønsker å anskaffe akvarium, men det er mye kunnskap som mangler på mer eller mindre alle fronter. Har lest det jeg finner av artikler her og det er regne encyklopedi.

Som ivrig artsfisker håpet jeg det lot seg gjøre å kombinere hobbyene/lidenskapen/galskapen (alt ettersom hvem man spør). Jeg finner svært lite informasjon om hva som er lov og etisk forsvarlig å fange av arter for så å sette dem i et akvarium. Ønsker om mulig å kunne ha Suter og eventuelt Sølvkarrus. Er det noen bestemmelser/problemer med å ha "vill" fisk? I tilfelle vil de være i størrelser rundt 500g. Holder det med 500l? eventuelt hva anbefales?
AlexM
Hei! Ønsker å anskaffe akvarium, men det er mye kunnskap som mangler på mer eller mindre alle fronter. Har lest det jeg finner av artikler her og det er regne encyklopedi. Som ivrig artsfisker håpet jeg det lot seg gjøre å kombinere hobbyene/lidenskapen/galskapen (alt ettersom hvem man spør). Jeg finner svært lite informasjon om hva som er lov og etisk forsvarlig å fange av arter for så å sette dem i et akvarium. Ønsker om mulig å kunne ha Suter og eventuelt Sølvkarrus. Er det noen bestemmelser/problemer med å ha "vill" fisk? I tilfelle vil de være i størrelser rundt 500g. Holder det med 500l? eventuelt hva anbefales?


En fisk på 500 gram krever tusenvis av liters kar.
Du kan ikke sette de i et kar på 500 liter, det vil bare være ..... trist...
Dette er vel fisk som blir så store at de passer best i en hagedam, og der er det vel kun Koi og Gullfisk som er tillatt å holde i Norge.
Uansett er ikke dette noe man starter akvariehobbyen med. Da det krever meget stort akvarie og sannsynligvis kjøling av vann og de problemene det medfører i forhold til filtrering osv.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap