Led-lys og kjønn spørsmål

Hei,
Jeg har googla litt, men finner ikke svar på spørsmålet mitt "hvorfor trenger fisker LED-lys?". Et sted stod det at det var mest ment for at vi skal kunne se dem bedre..
Jeg har tenkt til å kjøpe slørhaler. Trenger de mer lys enn hva vinduet og lyspærene gir? Hvis så, åssen grunn.

Det andre jeg lurer på er hvordan ser man forskjell på kjønn på disse fiskene?
Og det siste, hvordan er det å av og til spille musikk i samme rom der de er?
Nei, fisk trenger absolutt ikke Led-lys. Men led-lys kan være mer energieffektivt, og avgir gjerne mindre varme enn lysrør.

Jeg vet ikke hvordan man ser forskjell på kjønn på slørhaler. Musikk går vel bra, det
Plussmedlem
Lyset er for at vi skal se fiskene bedre og pga plantene.... Fiskene i seg selv vil helst ha det mørkere i karet enn det vi mennesker foretrekker.

Normal spilling av musikk går helt greit det.
Problemene kommer evnt ikke før volumet blir svært høyt eller det er veldig tung bass. Særlig tung bass kan nok påvirke, uten at jeg i farten kan henvise til noen studier av dette
milo
Lyset er for at vi skal se fiskene bedre og pga plantene.... Fiskene i seg selv vil helst ha det mørkere i karet enn det vi mennesker foretrekker. Normal spilling av musikk går helt greit det. Problemene kommer evnt ikke før volumet blir svært høyt eller det er veldig tung bass. Særlig tung bass kan nok påvirke, uten at jeg i farten kan henvise til noen studier av dette


Okei, skjønner, takk for svar!
For på dyrebutikken spørte de om jeg hadde LED og sa at jeg burde ha det.. (har nok lys på rommet)
Mhm, det med bassen kan jeg teste litt, se når de reagerer liksom..
Tilfeldig bekjentskap
© KURT SØRENSEN
Reklame for plussmedlemskap