Er tigersneglen min død?

Hei, jeg kjøpte et 63 L akvarie på finn og følgte med 4 fisker og en snegle.
2 store gulfisker og 2 som jeg har identifisert ut fra bilde er Kinesisk algespiser. Disse leverte jeg til dyrebutikk i håp om en større og bedre tank for de.
Men etter jeg tok de ut av som nå er over en uke siden har ikke sneglen rørt på seg. Han har lagt på samme sted hele tiden. jeg har også lagt algetabeletter rett ved siden av i tilfelle det var for lite mat nedi. Har plukket han opp 2 ganger for å lukte men ingen lukt. Går de i dvale? isåfall hvor lenge? er det noe annet jeg må tilpasse for at han skal våkne opp?
Han har altså vært veldig aktiv når fiskene var der.

Ps. skrev og en tråd i snegler/skalldyr (visste ikke hvordan jeg skal slette den)
Hvis den ikke lukter, så er den nok i dvale. Men hvorfor er ikke godt å si - hvordan er vannverdiene? Kanskje prøve med et vannbytte eller flere? Jeg vet ikke så mye om tigersneglen, men mine beslektede sebrasnegler er ihvertfall alltid i aktivitet, jeg har aldri sett dem bare ligge der inni skallet.

PS - passet i snegler/skalldyr dette
Verdiene og temperaturen var bra for sneglen ihvertfall i følge fakta herfra men da jeg tok en test sto det noe om aqua safe.. Har ikke fått kjøpt det enda men hva er det? Hva gjør den?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap