Er det lett å finne nytt hjem til større fisk?

Litt hypotetisk spørsmål her, siden jeg ikke har noen fisk som trenger nytt hjem...

Jeg er blitt angrepet av et lite snev av litersyken, og klarer ikke å la være å se på brukte akvarier på Finn.no. Jeg ser på kar opp til 60L, som er det jeg har plass til. Ser at noen av dem kommer med fisk og det hele til en rimelig penge, men at noen av dem også har et par fisker som er såpass store at jeg helst ville flyttet dem til et større akvarium hvis jeg skulle finne på å slå til. Men, jeg har jo bare en 55 liter utenom. Så, i den forbindelse lurte jeg på hvor vanskelig eller lett det er å få gitt bort/solgt for en billig penge fisker som helst skulle hatt et 100 liters kar. Jeg bor i Bergen. Noen erfaringer?
Plussmedlem
Umulig å gi noe fasitsvar, kommer helt an på fisken osv....

Fisk som passer i 100liter er jo fortsatt forholdsvis "små", det ville vært noe helt annet med f.eks pleco og gibbiceps på 35-40cm...
Ser ut som du har ganske konkrete annonser for øyet når du ser på eksempelvis finn. Hva slags fisk er det snakk om?

Ofte tror jeg fiskene burde hatt mye større plass enn 100 liter også. I mange tilfeller vil jeg tro det er enklere å gi bort fisk fremfor salg.
Fisk til 100-literskar kan man vanligvis få solgt ganske enkelt.

Fisk som må ha 300 liter må man kanskje belage seg på å gi bort gratis hvis man vil bli kvitt dem noenlunde raskt.

Fisk som må ha 500 liter eller mer, kan det være vanskelig å få gitt bort.
Takk for alle svar Har bestemt meg for å motstå fristelsen denne gangen, men det er veldig kjekt å vite til en annen gang.
Moseballen
Litt hypotetisk spørsmål her, siden jeg ikke har noen fisk som trenger nytt hjem... Jeg er blitt angrepet av et lite snev av litersyken, og klarer ikke å la være å se på brukte akvarier på Finn.no. Jeg ser på kar opp til 60L, som er det jeg har plass til. Ser at noen av dem kommer med fisk og det hele til en rimelig penge, men at noen av dem også har et par fisker som er såpass store at jeg helst ville flyttet dem til et større akvarium hvis jeg skulle finne på å slå til. Men, jeg har jo bare en 55 liter utenom. Så, i den forbindelse lurte jeg på hvor vanskelig eller lett det er å få gitt bort/solgt for en billig penge fisker som helst skulle hatt et 100 liters kar. Jeg bor i Bergen. Noen erfaringer?


Litersyken er noe jeg også gikk gjennom. Problemet er at den aldri tar slutt. Jeg begynte med et akvarie på 60 liter som ble til 90 som igjen ble til 200. Når kikker jeg på akvarier som er 400 liter. Vurderer å ta opp et lån for å finansiere denne syken
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap