Korallrev i ett nyoppstarta 125 liters akvarie

Har fått tak i 3 stk biter av korallrev, ganske flotte. Problemet var at da jeg skulle koke dem lukta det sterk fis (råttent) i hele huset og jeg måtte avslutte kokinga da jeg holdt på å spy av lukta. Tenkte jeg skulle prøve å koke det på mannnes ølgryte ute i garagen i stedet. Hvis det sitter litt bakterier igjen inni de porøse hullene på korallrevet er dette farlig for ferskvannsfiskene?
Slam fra fiskebutikk?
Jeg holder på med innkjøring av mitt nye juwel rio 125 liter og har planta 3 stk akvarieplanter. i dag, heiv gjødselnæring for plantene rundt dem. I tillegg fikk jeg slam fra fiskebutikken i håp om at innkjøring av det nye akvariet skulle gå litt raskere. Tenkte etterpå at hivs noen av fiskene var syke så vil jeg vel overføre evetnuelle smitte fra akvariebutikken siden slammet renner fra alle akvariene og ned i det store, så angra litt etterpå. uansett så går det jo 3 uker før jeg hiver fiskene mine oppi så vet ikke om det har noe å si så lenge det er fiskeløst så lenge.
Veldig fin biltemasand, uklart vann!
Brukte biltemasand, veldig finkorna og regarer på at vannet er så uklart men har akkurat satt igang pumpa så da er det forhåpentligvis klarere i morgen. Lurte på om sanden jeg har brukt rett og slett er litt for fin på grunn av uklarheten.
Lys til planter i innkjøringsperioden!
Skal lyset skrus av eller stå på hele døgnet i innkjøringen, akvariet er fiskeløst. Blir det mye alger når lyset er på eller blir det mye alger når lyset er av?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap