Velkommen tilbake til hobbyen Jeg tror jeg ville kuttet ut palettcichlidene helt. Pene og interessante fisker ja men de yngler, gjerne både titt og ofte.. De er som oftest gode foreldre også, hvilket jo vil si at de øvrige fiskene i karet gjerne får stryk..og i et så lite kar, har de få eller ingen fluktmuligheter.
Lar man yngelen vokse opp oppdager man som regel at det er begrenset interesse for dem og hva skal man gjøre da med overskuddet av fisk?
Hvis jeg kan foreslå noe, så ville det være kardinalneon og noen Corydoras i stedet. Begge artene trives best i flertall og er relativt enkle å holde, så lenge vannverdiene ikke er helt på styr. Corydorasene trives godt med fin sand, Biltema sin er fin i så måte. Art.nr. 1754-25.
Ancistrus ville jeg ventet med, til du ser om det egentlig er behov for den typen algespiser. Snegler er også gode algespisere og belaster ( det allerede lille vannvolumet) mindre.
Innredning ja, hvis du går for forslaget over ville jg satset på røtter og en grei plantevekst i karet, da vil ikke minst kardinalene farge bedre ut.