Nyoppstartet akvarium uten fisk, men plutselig er det kommet

Kjøpte et brukt akvarium med filter for 1 uke siden.
Det har nå stått i 1 uke med vann og planter. Plantene har jeg kjøpt/fått litt her og der. Det fulgte med endel pestsnegler. Oppdaget noen små hvite egg på bladene etter et par dager. Regnet med at det var pestsneglene som hadde lagt egg, men nå er det kommet masse små "yngel". Ser ut som pittesmå fisk. Hadde i et middel i vannet på dag 1. Legger ved bilde av middelet, egg og "yngel".
Hva kan dette være?
Plussmedlem
Wow!
Så morsomt! Sjelden å høre at folk får med fiskeegg med plantene.
Umulig å si hva det er, men kan du ikke høre med personen du kjøpte av for å høre hvilke fisk denne har?
Viktor
Wow! Så morsomt! Sjelden å høre at folk får med fiskeegg med plantene. Umulig å si hva det er, men kan du ikke høre med personen du kjøpte av for å høre hvilke fisk denne har?


Får ikke tak i hun som jeg fikk den planten av. Så du tror dette er fiskeyngel?
Nå har jeg fått vite at det mest sannsynlig er Cory-yngel
Hva kan jeg mate de med?
Plussmedlem
Hei igjen!

Tøft.
Cory-yngel fores gjerne med nyklekt artemia, mikromark eller annet veldig smått levendefor.

Nå er det vel litt sent å få tak i og få etablert en kultur med mikromark, men om du har anledning/tid/penger så er nyklekt artemia det aller beste.

Det går an å forsøke og fore den opp med finknust fiskemat. Det funker på langt nær like godt som med levendefor, men går an.
Har også hørt folk bruke kokt eggeplomme.
Viktor
Hei igjen! Tøft. Cory-yngel fores gjerne med nyklekt artemia, mikromark eller annet veldig smått levendefor. Nå er det vel litt sent å få tak i og få etablert en kultur med mikromark, men om du har anledning/tid/penger så er nyklekt artemia det aller beste. Det går an å forsøke og fore den opp med finknust fiskemat. Det funker på langt nær like godt som med levendefor, men går an. Har også hørt folk bruke kokt eggeplomme.


Veldig moro at det var Cory. Hadde tenkt å kjøpe en gruppe av de for å ha i akvariet, så det passet meg fint

Endte opp med å gi kokt eggeplomme de to første dagene til jeg fikk klekt artemia. Nå får de nyklekt artemia et par ganger om dagen. Ser de vokser litt hver dag.

Har du noe erfaring med å fryse nyklekt artemia? Hadde tenkt oss på hytta nå som det blir langhelg.. Lettere å få noen til å komme innom for å gi fryste artemia kontra å lære noen opp med den klekkingen :p
Plussmedlem
Hehehe.
Ja, det er nok lettere det ja.

Skulle i utgangspunktet ikke være noe i veien for å fryse det nei.
Vet ikke hvordan yngelen responderer på den, men vil tro det går bra.
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S Falk
Reklame for plussmedlemskap