Overflytting til nytt kar

Hei. Nå trenger jeg dyrebar hjelp. Jeg har et kar på 120 liter hvor jeg til nå har tre gurami,en bitte liten ansistrus og 10 neontetraer. Dessverre er dette karet mye dårligere enn jeg trodde så jeg må prøve flytte dem over i et annet akvarie på 180 liter jeg henter på torsdag. det har nå stått tomt en ukes tid tror jeg. Men så er det dette med å kjøre inn pumper osv osv. Hvordan kan jeg på mest mulig skånsom måte overføre dem dit? Gode råd ønskes
Plussmedlem
Hei.

Sett opp, innred og fyll det nye akvariet med vann, sett på varmekolbe og flytt over den pumpa/filteret du har på det andre.
Så når temperaturen er tilnærmet lik det vannet fiskene allerede er i, kan du flytte de over i det nye akvariet.
Da burde du ikke behøve å gjøre stort mer, egentlig.
Når vanntemperatur er lik på begge akvariene flytter du fiskene over, og kjører både ny og gammelt filter på det nye akvariet ii 6 uker før du fjerner det gamle filteret.
Dersom du har et innebygget filter i det gamle akvariet hiver du over alt filtermaterialet i det nye filteret og du er oppe og går, uansett bør du ikke kjøpe flere fisker på minst 6 uker.

Vi kan hjelpe deg litt bedre om du forteller oss hvilke filter du har på det gamle akvariet, og hvilke filter du får på den nye.
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap