Hvilken pumpe/filter passer best

Hei, har et akvarium på 120 liter, må nesten daglig plukke yngel og reker ut av pumpa,(prøvd med filtervatt i innsug men hjelper lite) finnes det en pumpe/filter jeg kan ha i dette karet som er tryggere for de?
Har ancistrus, guppy, sakurareker og sae om det har noe å si.
Skautrollet
[QUOTE=Ziria]Hei, har et akvarium på 120 liter, må nesten daglig plukke yngel og reker ut av pumpa,(prøvd med filtervatt i innsug men hjelper lite) finnes det en pumpe/filter jeg kan ha i dette karet som er tryggere for de? Har ancistrus, guppy, sakurareker og sae om det har noe å si.


Jeg har et utvendig filter. Det er normalt sett, en katastrofe..!

Jeg har en Eheim filter. Men inntaket, i karet. Bør vere omtrent det samme.

Jeg tok en Eheim 120, innvendig pumpefilter. Og trekte det over inntaket. Og stripset det i bunnen..

Fungerer fint i 400l. Har avkom av reker, i karet..

Jobber på en patent, for innvendige Eheim filter. For det er hva som blir brukt her..

Jeg vet at dem er dyrere enn andre merker. Men jeg begynte med dem. Og har egentlig ikke hat problemer. Bortsett fra at dem er somregel, alt for kraftig strøm i Betta kar..

Plussmedlem
Ziria
Hei, har et akvarium på 120 liter, må nesten daglig plukke yngel og reker ut av pumpa,(prøvd med filtervatt i innsug men hjelper lite) finnes det en pumpe/filter jeg kan ha i dette karet som er tryggere for de? Har ancistrus, guppy, sakurareker og sae om det har noe å si.


Den absolutt tryggeste varianten er svampfilter og luftpumpe, som fort også blir en populær plass for rekeyngel å spise.
Men det finnes også ymse innsatser man setter over/foran innsugene på de forskjellige pumpene.
Slike som denne. (kun som et eksempel)
Eller så har f.eks. Juwel en plastvariant man setter foran inntaket på Bioflow-kassetten.
Tilfeldig bekjentskap
© Arne Olsen
Reklame for plussmedlemskap