Heisann nybegynner her

Hei alle sammen 
Flott side, håper på raskt svar.

Akvarium vannet vill ikke gå need no2 nivået er 0.02

mvh Tone

Hvor lenge har akvariet gått?
Hva måler du med?
Har du målt no2 i springen?
heisann takk for svar

ÅÅÅ jeg skrev feil 0.2 var NO2

jeg måler med JBL Aquatest combiset Plus NH4. Har ikke målt springvannet, burde jeg da måle fra slangene som jeg bruker til å fylle akvariumet med ?

Akvariumet har gått siden i våres. det er på 360 liter.Alt har vært greit, jeg vet jeg har for mange fisk så har avtale med en dyrbutikk at de tar noen. 
her er noen andre verdier 
PH 6
NH4 0.5 
KH 8 
Dette var i går 

Har skiftet 50 % av vannet 2 ganger siden Lørdags natt og nH2 har gått ned betydelig 
 planter har blitt tatt ur av tanken og stener byttet ut

Jeg har da selfølgelig noen fisker som bare for barn  som bare... det som for eksempel ancistrus og molly

i tanken har jeg disse anciserus praktboia molly og neontetra
mvh Tone
Plussmedlem
Hei, Tone!
Velkommen til AF.

Om du sliter med NH4 , så er det bedre å ha plantene i.
De foretrekker NH4 framfor NO3 (nitrat) da det er mindre energikrevende for dem å ta det opp. Og nettopp derfor tåler de også langt høyere konsentrasjoner med NH4 enn det andre levende vesen gjør.

Å bytte ut steiner har ingen effekt heller, om du gjorde dette for NH4'en sin del.

Du kan måle direkte fra kranen din for å sjekke kranvannet. Fortsett å skifte vann til du ikke måler NH4 mer, så fremt kilden til ammoniakken ikke da er kranvannet.
Om det ikke er kranvannet som har skylden, fortsett med vannbyttene og ikke gi fiskene mat på noen dager.

Lykke til videre.
hei igjen

Takk til alle dere som hjelper oss.
vi har problem med NO2 den er 0,2

Siden jeg bor i Larvik og får vann fra Farris ( så for alle som drikker farris )kranvannet vårt er  NO2  0.01 or less :0)

Men skal sjekke NH 4 imorgen igjen 

er det noe jeg kan kjøpe har hørt om gode bakterier hva er det ? og hva heter det på flaske 

mvh Tone en ordlig nybegynner
Da er det nye prøve svar
Hei igjen 

NH4      mindre enn 0,05
NO2                         0.2 
NO3                        15
PH     3 to 10            7.5 to 8
KH                            8.9

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap