Aktive tetra som kan gå sammen med andre aktive fisk

Hei

Er det noen som har tips til noen kule tetraer som beveger seg litt rundt? Foreløpig har jeg vært borti svart fantomtetra, kardinaltetra, kobbertetra, kongotetra (er aktive av og til) og kolombiatetra. Ikke fornøyd. Derimot har jeg opplevd at diamanttetraene og skjørtetetraene er ganske aktive. Setter pris på innspill.
Plussmedlem
Hei, Umar.

Kerritetra og keisertetra pleier det å være litt fres i. Men jeg vil ikke si at tetraer er de som suser mest rundt, om det er masse bevegelse du ønsker. De har en tendens til å henge litt passivt som det ikke er noe spesielt som foregår.
Da er danioer og en del regnbuefisk bedre valg etter mitt skjønn. Særlig danioer.
Halla Viktor,

Takker for raskt svar. Ja! Har allerede danioer, barber og regnbuefisker (Red iranian). Digger de! Liker å ha litt variasjon så man har litt ulike fisker å velge mellom. Men det er vel som du sier! Kanskje regnbuefiskene er et bedre valg. Skal undersøke kerritetraene litt. Diamanttetraene jeg har er drit kule! Ser ut som antiloper når de svømmer rundt og hopper rundt omkring 🤣 
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap