Filter til akvarium

Hei,

Jeg har vært i hobbyen i et og et halvt år nå og bare hatt innebygd filter i Juwel Rio akvariumene. Det er så mye arbeid med at filteret blir svakt og ikke har sterk nok strøm så har allerede byttet filter 2 ganger i Juwel Rio 125 literen. 350 literen kjøpte jeg for cirka 8 måneder siden og krysser fingrene for at jeg ikke har måttet byttet den til tross for svak strøm fra den også nå....

hva slags filter bruker folk? Hva er mest effektivt og krever lite vasking osv. Juwel Rioene blir jo skitne som pokker innvendig og det også raskt.. 

har også begynt å skjønne hvorfor en del folk ikke liker å ha innebygd filter da det tar plass fra Aquascaping og fiskene for å svømme 🤣 takker for svar.
Plussmedlem
Hei, Umar. 

Jeg har også et Juwel-akvarie og er som deg lite imponert over filteret. Jeg har faktisk en "rant" om akkurat dette i min personlige tråd. 😂
Juwel burde jazza opp pumpehodene med ca 50%, da begynner man å nærme seg ei pumpe som dytter nok vann. Eccoflowen i din 350 er bare på 1000 liter i timen. Det er ikke en gang 3X vannvolumet. 

Jeg kjører flere forskjellige løsninger. Noen har luftpumper og svampfilter, noen akvarier har hang-on-back, mens 240'en har bare en powerhead for sirkulasjon uten noen ekstra filtrering for øyeblikket. 
Jeg har likevel planer om å investere i et utvendig filter til akkurat dette karet. Har kikka litt på Oase-filtrene. Liker forfilterløsningen. Lett å rengjøre da. 
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap