160l setup

Hei, jeg har tidligere bare hatt ''kjedelige'' tetraer og zebra fisk i et 60. Nå som jeg har skaffet meg et 160 liter ønsker jeg meg noen litt mer spennende typer, litt middelsstørrelse og flotte farger. har dere noen forslag til oppsett? ser på dverggurami 
Jeg har fasit! Neida, det finnes ingen. Litt derfor dette er gøy. Men jeg har ideer.. Electric Blue Acara; vokser seg stor men holder seg fredelig.. Nøkkelhullciklide; ikke den mest fargesterke, men vokser seg penere og er etter mitt syn en undervurdert fisk..  Odessabarbe; en god liten stim med svært livlig fisk som trives med litt svømmeplass. Nydelig rød stripe når de vokser seg til... Fylle opp med tigerbarber og neontetra? Fin kombo. Eller grønne tigerbarber? Unngå å ha slørfisk med barbene og med en del nappete tetra arter.. Rødnesetetra; holder som regel fin stim og er livlige og hardføre.. Palettciklide? Et par av dem i en hule, så får du se yngelpleie på høyt nivå! Fargerike og underholdende og holdes helst med andre robuste fisker, fordi de blir relativt strenge med naboene når de har seg.. Honninggurami og Rubingurami (oppdrettsvariant av samme fisk) i stedet for Dverg? Mye bedre temperament. Min erfaring med Dverggurami er slåssing, fisk som gjemmer seg, død og frustrasjon.. Sikkert noe av det som var min skyld, men jeg opplevde det som en noe skjør fisk. Selvsagt ikke alle disse samtidig, men håper det ga noe å "forske videre på".. Og en til på kjøpet Cherry/Titteyabarbe. Rødere fisk enn hannene der får du ikke!
Tilfeldig bekjentskap
© Elin Vesterengen
Reklame for plussmedlemskap