Lurer på om jeg skal ta opp hobbyen igjen eller ikke.

Sitter med en svært polariserende følelse. På den ene siden så er nyskjerrigheten og ønske å lage et fint suplemang i stuen. På den andre siden er det noe som er urolig for hva som kan gå galt og hvor mye penger det kan ende opp med å koste hvis det ikke blir langvarig eieskap.

Har drevet med akvarie før for noen ti-år siden. 

Ønsket er å sette opp en relativt stor tanke med bare noen få små fisker og reker.
Størelsen på tanken må være såpas at det blir fasinerende.
Så stille som mulig i drift.
Så mye automatisert som mulig.
Må kunne stå uten betydelig oppsyn i en måned, slik at jeg kan dra på ferie uten å belaste andre med jobb.

Det blir en stor forpliktelse siden jeg bor ute i Lofoten, er urolig at det kan bli vrient å omsette fiskene hvis det skal vise seg å ikke fungere å ha akvarium.

Noen innspill?

Mvh
Truls
Det er vel fullt mulig å få til dette! Trikset er å få til balansen, så trenger du bare å etterfylle det vannet som fordamper. - og det koster ikke stort å automatisere 😁
Jeg har en lignende plan. Jeg vil ha et nytt akvarium som er så lite vedlikehold som mulig. For å få det til skal eg:
1) ikke ha planter inne i akvariet 
2) ikke ha substrat 
3) koble sammen flere juwel bioflow filter 
4) ha flere eksterne planter på toppen med røttene som går inn i akvariet
5) Ha reker, snegler og algeeter 

For å gjøre det litt spesielt og ha levende ting i fokus skal eg dekke bioflow boksene med svart skifer. Så skal eg ha svart bakgrunn og bunn. Og alt levende skal være gull farget (gul og oransje). 

Det kan være det blir en skilpadde også. Selv om det går i mot planen. De er bare så kule. [External Image]
Plussmedlem
Jeg ville gått full Walstad-metode om jeg skulle gjort noe liknende. Da har man naturlig back-up om strømmen er borte også. 

@MomentoMagnus - kan man sammenkoble bioflowfiltrene altså? Var ikke klar over det. 
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap