Guppy med skadet hale

Flere guppy i akvarkiet vårt har fått skadet hale. Deler av halen er spist/kilppet bort. Vi har to kilder som vi mistenker: reker og sølvhaier. Er det noen som har erfaringer med dette ?
Hvilke reker er det snakk om? Det er en del forskjell i hvordan rekene kan oppføre seg, og om dem i det hele tatt er i stand til å skade noen.

Tror med stor sikkerhet at sølvhaiene er uskyldige, har selv hatt eksemplarer på godt over 20cm, som ikke rørte verken yngel eller småfisk
de andre guppyene?
Det kan ikke være guppyene seg i mellom da?

Syns å huske fra dne gang jeg haddy guppy at de noen ganger var etter hverandre.

Ta å sett deg ned forran akvarie en stund å se på de. Kanskje du kan finne synderen?
Det er sikkert noen som har plukket på guppyen din.

Jeg opplevde nettopp akkurat det samme, med en guppy hunn som nettopp har vært gravid. Jeg fikk nytt akvarium på 90 l for noen dager siden, og jeg flyttet henne oppi det nye i går, men hun gjemte seg bak pumpen hele tiden og ville ikke komme ut fra mørket. Jeg tenkte at det var fordi hun ville ha fred fra hannene som jaktet på alle hunnene (:p).
I dag når hun kom ut fra sjulet sitt så jeg at halen hennes var revet opp ... Jeg tok henne tilbake i det lille yngel akvarie slik at hun får være i fred en stund. Jeg håper virkelig ikke at halen kan bli helt ødelagt. Jeg er usikker på årsaken til halen hennes er blitt revet opp. Jeg krysser fingrene for at hun overlever
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap