Valgets kvaler...

Det er fremdeles litt tid igjen, men om noen uker står 520L klar hjemme hos meg. Men det er så mye jeg har lyst på!!!!!

Kvitter meg med 180L karet når jeg får det nye opp og gå og lurer litt på om jeg skal beholde de fire perleguramiene og marmorerte guramiene mine. Har også noen regnbuefisk fra før som jeg ikke helt vet om jeg skal ha med i det store karet.

Det jeg har lyst på utenom er:

sommerfugl fisk
sajica ciklide
L-maller (enten L017, L204 eller golden nugget)
praktbotia
øreål el senegal bikir

Liker dessuten killlifiskene veldig godt....

Hjelp dette er vanskelig....!!

Noen forslag?
Trenger litt hjelp til å sortere bort det som ikke blir bra sammen. Ønsker ett kar hvor det skjer litt ting.

Mannen ønsker ett livlig selskapskar mens jeg kunne i utgangspunktet tenke meg ett rent cicklide kar så her må vi mikse...

Takker for all hjelp og kom med forslag til annet jeg kunne ha i : ))

Annette

Jeg har vel egentlig ikke noen forslag, men i et så stort kar har du mange muligheter. Det er likevel så mye spennende og fin fisk, så vanskelig å velge er det uansett.

Da jeg var yngre hadde jeg en Sajica-hann i familieakvariet hjemme, mens søsteren min hadde en hunn. Vi visste egentlig ikke hva slags art de var, men søsteren min og jeg klarte å spore arten opp i fiskebasen her. Nostalgisk som jeg er ønsker jeg meg nesten å skaffe med slike igjen, men det må bli en senere gang hvis jeg skulle ha anskaffet meg et større kar. Disse gikk for øvrig fint sammen med resten av fisken vi hadde, til tross for at karet ikke var særlig stort (100 liter), og de ynglet en gang før hunnen hoppet ut av karet (hadde ikke dekkglass).

Uansett lykke til!
sniker meg inn på tråden.. :)
Jeg lider av det samme problemet ditt..
Håper det er greit jeg sniker meg inn på tråden din
Om noen uker kan jeg ut å kjøpe fisk til 400L min..
Men klarer ikke å bestemme meg om hvilken fisk jeg skal ha.. det er jo så mye fint! *sukk*

Er det noen fisker som absolutt ikke går sammen?

hvordan er det å ha killier sammen med masse andre fisker? Går det greit å ha de i stort kar sammen med mange andre?

har lest en del om div fisker her inne.
når jeg finner noen jeg liker ser jeg på PH og GH, samt temperatur, for å se om det er det samme med de andre jeg har ført opp på lista.. leser det som står om hver enkelt. men det er jo ikke alltid like lett å finne ut av hvem som passer sammen og ikke...

Hilsen Hilde....
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap