Scalare og Julidochromis marlieri

Vi har omsider fått satt opp et (av mange) akvarie. Barna vil også ha, og i den forbindelse lurer min sønn på å ha scalare, han liker også (etter å ha sittet sammen med meg på nettet og kikket på bilder) Julidochromis marlieri. (tanga ciklide) Er dette to fisk som kan gå sammen??? Hvordan forholder jeg meg eventuellt?
mvh Siv
Du sier ikke hvor stort akvarie det er snakk om.

Om akvariet er stort nok (250 liter+) så skal det kunne gå bra i forhold til vannverdier om du passer veldig nøye med. Disse fiskene kommer fra veldig forskjellige biotoper, både med tanke på vannverdier og hva slags interiør som er best i akvariet. Se om du klarer å finne et mellomsjikt

Hvordan de passer sammen gemyttmessig kan jeg ikke uttale meg om da jeg aldri har hatt julidochromiser.

Ville personlig ikke blandet Tanganyika og Sør-Amerika i samme akvarie.
takk :-)
Takker for svar. I utgangspunktet var det meningen ungene skulle ha et 112 l hver, men vi vet ikke enda, mulig fiske art må bestemme der... Jeg får lese litt mer om biotop og vann for de forskjellige fisk.
Det som står i fiskebasen om antall liter er det som er anbefalt, og skalarer bør få gå i 250 liter... Om de vokser opp på for liten plass forsinkes vokseprosessen med de forkrøplinger av innvendige organer o.l. som medfølger. Fiskene kommer i verste fall til å dø unge.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap