Mygglarver

Hei!

Hadde en liten ulykke her, og en hel pakke med fryste mygglarver tinte desverre på kjøkkenbenken.. Putta hele pakken i fryseboksen igjen uten å tenke over det, men vil det fortsatt være greit å gi det til fiskene? Blir slik mat "dårlig" hvis det blir fryst og ting for deretter bli fryst igjen?
Jeg hadde kastet det i søpla. Er ikke så dyrt å kjøpe nytt med tanke på å kjøpe inn nye fisk....
ja, det blir mest sannsynlig dårlig
Har hørt og lest at bakterier fort blomstrer opp og forringer larvene dersom de blir tint og fryst igjen. Jeg ville ikke foret mine fisk med det, men jeg er neppen en ekspert
Har selv gjort akkurat det samme mer enn en gang, og kastet myggissene hver gang. Om du lukter på dem, kjenner du fort at dem ikke er friske så lang tid etter opptining.

Hvorvidt det er skadelig å fore med slike myggiser, tør jeg ikke uttale meg om. Lever selv mye etter "bedre føre var" prinsippet
Mygglarver blir virkelig dårlige når de først blir det...
kast dem!
De blir giftige. Det er ikke verdt å ta sjansen. En pakke til noen-og-tredve kroner i søpla, eller fisk for en liten formue i søpla...? Hmmm... jeg vet hva jeg ville gjort

Jeg har mistanker om at en pakke sorte mygglarver hadde vært tint opp en gang. Jeg kjøpte dem i en zoobutikk, og da var de frosne. Jeg dro rett hjem med dem, så de tinte ikke nevneverdig etter at jeg kjøpte de (så det må ha skjedd tidligere).

Men så ga jeg av den pakken til et kar med Corydoras. Dagen etter døde 8 av 10 fisk.... jeg er rimelig sikker på at mygglarvene hadde skylda, og jeg kastet uansett hele pakka.
Tilfeldig bekjentskap
© Roy Sæther
Reklame for plussmedlemskap