Fant en liten fisk..
Jeg hadde storrengjøring i 160 L'ern i dag og da jeg slamsugde grundig i grusen innimellom noen tette planter dukket den opp... En liten kar på ca 1 cm. Jammen hadde han klart seg mot både palettciklider, Denison Barber og Indisk glassmalle som alle er meget glupske på alle yngel. Men nå er spørsmålet - hva er det for noe tro...? Det ser ut som en liten sebraciklide, men de voksne kvittet jeg meg med i midten av januar. Vokser de så sakte? Noen som kjenner til det? Vokser den opp og blir en sebraciklide må den nok ut etter hvert. Men for en liten tøffing! Blir jo litt bløt, jeg da....
Postet 28.05.06 kl 23:28
Postet 28.05.06 kl 23:32
mona oYngel som må klare seg med rester, og kanskje også sulte litt i blant, vokser veldig sakte. Det er en utrolig stor forskjell på yngel som må klare seg selv, og yngel som fôres opp i egne yngelkar med spesialdiett og ekstra næringsrikt fôr (som nyklekte artemia f.eks).
Det skal være sikkert.
Hadde et yngelakvarie med platy hvor yngel kun fikk knust vanlig tørrfôr en gang i blant. (ikke sulting, men det var i en periode hvor jeg var lite hjemme, grusom som jeg er..) De ynglene var pittesmå, selv etter mange måneder. Etter at de ble store nok (tre måneder, iallefall!) til å ha de over i det største akvariet, vokste de superraskt med mygglarver, bunntabletter og flakfôr. Så det er nok noe i det mona sier.
For å si det slik. Jeg slapp ikke alle ynglene ut i det store akveriet på en gang, og de som ble igjen, vokste fremdeles UTROOOLIG sakte.
Postet 29.05.06 kl 09:58
Ja, da er det nok en liten sebraciklide som har vokst sakte inne blandt plantene. Har nå flyttet den over til et oppdrettsakvarie hvor jeg p.t har kun kakadueciklide yngel av omtrent samme størrelse. (Sugde den forsiktig opp med hevert) Den er fortsatt veldig sky og gjemmer seg, men spiser glupskt hver gang det kommer mat i karet! Den har faktisk farget ut i løpet av en dag, og er nå tydelig blågrå med striper. Så nå må jeg vel følge med på størrelsen etterhvert og flytte den igjen når den blir for stor for kakaduene. Men artig er det! Skulle jo kvitte meg med denne arten, men denne tassen blir jo litt spesiell.....
Postet 30.05.06 kl 09:02
Nå har Zebraciklide tassen blitt "stor" nok til å flytte hjemmefra! Skulle sikkert lagt dette ut i "Gis bort" annonse, men synes tråden og historien kvalifiserer til et lite forsøk her først. Er det noen som vil ha en ordentlig liten tøffing? Han kan ikke bo hos meg, da jeg allerede har tre ulike ciklidetyper, og zebraciklider trenger stor plass og er temmelig aggressive som voksne. Er ikke helt sikker på kjønnet enda, men tror kanskje det er en han.
Postet 29.08.06 kl 09:58
Inaktiv bruker
kvar bor du?
Postet 30.08.06 kl 00:59
Postet 30.08.06 kl 08:09