Ancistrus

Jeg har en ancistrus hann på ca. 7cm
Og en jente på 3cm.
De vil ikke yngle og jeg har hatt de en stund nå.
Vet noen når jentene blir kjønnsmodne??

Det er nok hunnen(er du sikker på at det er en hun?) som ikke er i modus. Hannen regner jeg med at du ser bartene på så den er nok klar.

Jeg er ganske sikker på at det er en hun!!
Den begynner nok ikke å yngle før den (hunnen) blir 6-8 cm stor..

Tre cm store ancistrus er ikke helt enkle å kjønnsbeestemmer. Når de er mellom 5 og 6 er det lettere.

I utgangspunktet er det bare å gi dem nok huler. Når hannen etablerer seg i en hule så begynner det å nærme seg.

Godt variert for hjelper godt på. Malletabeletter og grønnsaker er tingen for å fore opp sunne og friske ancistrus. Mine tar squash og agurk med god appetitt.
Ninilini
Jeg er ganske sikker på at det er en hun!!

Hvordan kan du være sikker på det da? Dersom den er bare 3 cm, så er den jo ikke i nærheten av "puberteten" engang enda!

Og det er først da (når de begynner å nærme seg kjønnsmoden alder) de begynner å utvikle kjennetegnene som gjør at man ser forskjell på kjønn. Hannene får solide barter, hunnene er stort sett bartefrie, men kan ha bittelittegranne små korte stubber langsmed sidene på kjaken. Hannene får skjegget sitt oppå nesen også, nesten helt opp til øya

Jeg betviler derfor sterkt at du kan være sikker på at en pusling på bare 3 cm er en garantert hunn.

Hos meg begynte Ancistrusene å yngle rundt 7 cm størrelse.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap