Hvilken fisk....

Denne fikk vi i Ålfjorden i sveio.
Lurer på navnet på denne fisken.
Eg vett navnet på fisken dokkas, Ariel =)
Hei, Ariel !!

Den fisken e ein St. Petersfisk =))

Heia, HAK !!

Mvh Maren =))

Og ikke en skjønnhet akkurat..
Enig, MC =))

St.Petersfisken hadde ihverfall ikke vunnet en skjønnhetskonkurranse, May Conny

Mvh Maren =))
Jepp, her har dere fått kontakt med den noe uvanlige zeus faber, som den egentlig heter.
Fisken finnes langs hele Norskekysten, men det er langt mellom hvert eksemplar.

Mener at største eksemplar fanget, var på ca 90cm, og veide beskjedne 8 kg.
Til ett såpass kaldt farvann som vi har her, er det ikke ett lite eksemplar dere har fanget
Fisken skal være god matfisk, dersom det er av interesse

PS: det blir stadig flere og flere av denne arten langs kysten vår, så det er større sjangs for hvert år for at man greier å lure denne til å hugge
Hadde ikke fått meg til å tilberede den styggen der iallfall
Er jo det indre som teller, også her Syntes selv ofte at jo styggere fisken er (utseende), jo bedre smaker den.

Lite kan sammenlignes med fersk breiflabb eller steinbit Smaker fantaskitsk, men er jo ikke noen misse-kandidat
Takk til alle som viste litt innteresse og hadde litt forskjellig å bidra med.
Må innrømme at etter en stund ble den kastet tilbake dit den kom fra, men selv ikke måkene så seg syn på den. De hadde gjerne fått nok mat den dagen.
Frank Angell
Er jo det indre som teller, også her :D Syntes selv ofte at jo styggere fisken er (utseende), jo bedre smaker den.

Så siden ryktene sier at du er god til å kline.. betyr det at du er stygg som en bøtte juling?

Forresten, da jeg var liten pleide vi å fiske noe som vi kalte "kuntepella".. en marulk-type fisk tror jeg :/
I allefall- stygg som fy, med giftige pigger.
Men de spiste alt som blinket så vi sløyde de for å finne småpenger
MC Darup
Så siden ryktene sier at du er god til å kline.. betyr det at du er stygg som en bøtte juling? ;)

Tja, kommer ann på størrelsen på bøtta Er ikke noe materiale for foto-modell, i alle fall
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap