Ildhalen min spiser ikkje.

Eg har en ildhale og har hatt den i over en måned. Når eg gjer mat til dei andre fiskene vil den ikkje ha noe flakfor. Men, den er veldig ofte rundtom i karet og sutter og napper på ting og tang. Har sluppet nedi noen xtra malle tabletter for har fått vite at han kanskje eter dem...

Siden eg har hatt den i over en måned no rekner eg med at den spiser det den har lyst på og greier seg. Men noen som har ildhale og kanskje vet noe mer om den enn eg gjør? Har lest at den er altetande, men, ikkje etter min erfaring iallefall. Sikkert fått en veldig kresen fyr .

Ellers, noen som vet om noe den liker veldig godt, en mix av reker eller noe sånt i den dur?

MvH
Ikke min heller...
Fikk en stor flott 12 cm ildhale som jeg har ønsket meg så lenge og sett etter i evigheter (Altså sett etter en stor). Den har heller ikke spist noe enda, men så ser det heller ikke ut som den har funnet seg selv helt enda egentlig da, men den sutter litt på bunnen og sånn i det "flotte" territoriet sitt da. Forressten så fikk jeg den bare for noen dager siden. Håper det finnes ett svar på dette som kommer snart da. Kanskje de trenger god tid til å bli kjent med det nye akvariet? Min har tross alt bodd de siste 7 åra i ett og samme akvarium, men jeg vet heller ikke noe som helst om hva det kan være.
Håper det finnes et svar og at noen kommer med det
Vil tro at den finner mer enn nok mat som det er. Den jeg hadde, tok heller ikke flak, men litt frøs (små bliter, slipper å tygge, latingen ) tok den villig vekk.
I tillegg vil det alltid være en del småkryp i vannet, som den finner.

Den jeg hadde var svært glad i frossetfor som røde mygg, artemia m.m.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap