Leopard danio stim + Kardinal tetra stim ?

Hei!

Jeg har et 300 liters akvarium som nå skal ominnredes. Har fra før av Ancistrus, Sølvhai og Corydoras i dette akvariet. Jeg har veldig lysst til å sette inn to forskjellige stimer med småfisk i tillegg. Jeg tenker på en Leopard danio stim og en kardinal tetra stim.

Det jeg lurer på er: Hvordan vil disse oppføre seg i samme akvarie? Vil de holde seg til sine stimer? Eller vil de blande seg til en stor stim? Eller vil de ikke stime i det hele tatt? Noen som har erfaringer med dette?

Det jeg kan bidra med er min erfaring med venusfisk og smykketetra.
Var usikker, men tenkte jeg skulle prøve.
Mine stimer flott sammen

Om dette vil gjelde danio og kardinal vet jeg ikke noe om.

ps: ikke noe hjelp i dette innlegget egentlig, men jeg ville bare dele min erfaring med å blande to forskjellige stimfisker.
Jeg er glad for alle tips jeg kan få

Mener du at begge fisketypene stimer sammen, eller stimer de sammen hver for seg?
Min erfaring med disse, er at kardinaltetraene stimer til en viss grad, mens leoparddanioene ikke stimer i det hele tatt.
Vi har noen igjen etter en større stim, og de befinner seg over hele karet. De er flotte fisk, men svimete og kjappe, så man må ha tålmodighet dersom man skal fotografere dem
Ståle Syre
Jeg er glad for alle tips jeg kan få :-) Mener du at begge fisketypene stimer sammen, eller stimer de sammen hver for seg?

Mine lager en fellesstim
Eg har kardinaltetra og guppier, men begge rasene berre svømmer rundt over hele karret hulter til bulter...
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap