Fisk over natten?
Jeg er bosatt i Norrköping i Sverige. Og jeg er veldig glad i Apisto'er, men her er det ganske dårlig utvalg av de da. Men nå er jeg hjemme i fedrelandet en tur.
Spørsmålet er, finnes det en mulighet å kjøpe fisk på lørdagen, og så klare å få de med seg til Sverige søndag morgen og være fremme ved 16 tiden, eller blir dette for mye for fiskene? Eller mener dere dette er bare å gi opp? Har ikke vært i noen butikker enda for å slippe å bli fristet
Det finnes jo slike oksygentabletter, men vil dette hjelpe noe? Har lyst på fisker
Spørsmålet er, finnes det en mulighet å kjøpe fisk på lørdagen, og så klare å få de med seg til Sverige søndag morgen og være fremme ved 16 tiden, eller blir dette for mye for fiskene? Eller mener dere dette er bare å gi opp? Har ikke vært i noen butikker enda for å slippe å bli fristet
Det finnes jo slike oksygentabletter, men vil dette hjelpe noe? Har lyst på fisker
Postet 17.08.06 kl 20:36
Postet 17.08.06 kl 22:02
Hvis du gir beskjed i butikken du kjøper dem i at de skal pakke dem godt med tanke på at de blir i posen såpass lenge, burde det gå greit.
Sjekk bare at det er nok luft i forhold til vann i posen.
Det bør være ca 1/5 vann og 4/5 luft i posen. (Store poser er en fordel, med andre ord)
Ville ellers ha satset på kun én fisk i hver pose når det gjelder apistoer, da de jo er litt territorielle.
Lykke til med frakten!
Sjekk bare at det er nok luft i forhold til vann i posen.
Det bør være ca 1/5 vann og 4/5 luft i posen. (Store poser er en fordel, med andre ord)
Ville ellers ha satset på kun én fisk i hver pose når det gjelder apistoer, da de jo er litt territorielle.
Lykke til med frakten!
Postet 17.08.06 kl 22:32
En issoporkasse\ kjølebag er ideelt for å frakte fisk i, slik at temperaturen opprettholdes så godt som mulig.
Er det plass i kassen til poser med bare vann med akvarietemperatur, fyller du denne plassen med slike poser. Jo mere vann, jo lengre holder tempen seg.
Om vannet bli avkjølt etterhvert, er det jo bare å bytte ut dette (altså ikke vannet det er fisk i, men vannet du har for å holde på tempen)
Er det plass i kassen til poser med bare vann med akvarietemperatur, fyller du denne plassen med slike poser. Jo mere vann, jo lengre holder tempen seg.
Om vannet bli avkjølt etterhvert, er det jo bare å bytte ut dette (altså ikke vannet det er fisk i, men vannet du har for å holde på tempen)
Postet 18.08.06 kl 10:17
Postet 19.08.06 kl 02:50
De lever og alle er glade
Jeg må bare skryte av Majorstuen Zoo. Var der fredagen og forklarte situasjonen, og de var veldig villige til å hjelpe. Så lørdagen kom. Og jeg trappet opp i butikken og de hjelpte meg til å kjøpe de fiskene jeg skulle ha. Pakket de forsvarlig i de sinnsyke posene Når jeg kom hjem til min bror der jeg bodde på min ferie så satte jeg posene i hver sin bøtte og fylte på med varmt vann slik at tempen i posene holdt seg. Dagen etterpå på togturen så ble fiskene slappere etterhvert, og vel fremme så slo de fremdeles med finnene.
Brukte over en time på å tilvenne de sitt nye akvarievann og de ble friskere og friskere for hvert minutt som gikk nesten. Vel oppe i sitt nye akvarium så var de først forsiktige, men etter 2 minutter pilte de rundt ivrige etter å se seg omkring.
Så da ser de glade ut, og jeg er kjempeglad. Tilvekst i Apistogramma familien
Brukte over en time på å tilvenne de sitt nye akvarievann og de ble friskere og friskere for hvert minutt som gikk nesten. Vel oppe i sitt nye akvarium så var de først forsiktige, men etter 2 minutter pilte de rundt ivrige etter å se seg omkring.
Så da ser de glade ut, og jeg er kjempeglad. Tilvekst i Apistogramma familien
Postet 21.08.06 kl 21:20
Postet 21.08.06 kl 23:27