Har hatt en kampfisk i en 15 liters bolle med lys å planter uten pumpe i 1 1/2 år nå,å d har gått veldi greit..noen ganger har han vært syk i to-tre dager,å blitt frisk igjen..men etter å ha vært 2 uker i sydn å jeg henta fisken hos naboen,så ble den kraftig syk etter to dager...så i 3 uker tenkte jeg hver dag at nå,NÅ idag må jeg bare skylle den ned i do..den var for syk til at jeg kunne skifte vann,å d begynte å se riktig jævli ut nedi der..hadde nesten ikke spist på 3 uker,sporen begynte å bli krumm,å den nydelige vinrøde fargen minnet mer om en fyllesyk sak ombord i en båt..grønnblek å livløs...lå ukesvis på bunne uten å reagere,finnen oppe på ryggen begynte å "mugne"..MEn plutselig livnet fisken til,å jeg skifta vann,å den spiser,svømmer,leker seg å ser bare ok ut...har tenkt mange ganger at guri meg for en hardfør rase,men dette er nesten for sykt..fisker tåler jo nesten ingenting,men denne tåler alt...den er ikke frisk enda,å dyrebutikk her er håpløs,de gir deg hva som helst..selger mora si di..så derfor spør jeg dere om dere vet?