Sort Palettciklide

Er det noen som vet hvorfor den ene av paletthannene mister fargene og blir sort? Dette farer bare noen timer, så får den fargene tilbake.
Palettciklide.
Hei.

Eneste jeg har erfart,er at jeg hadde samme tilfelle som deg,bare med en hunfisk, dem er å strerkere i fargene enn hannen,
det som jeg la merke til at du var mørkegrå,å veeeldig slapp, så jeg la henne i et kar for seg selv.. men døde seinere. (håper dette ikke skjer med deg!!)

Men hvorfor det er sånn: som jeg så ihvertfall, så skulle hun opp å hente litt mat i vannoverflaten, svelger masse luft, å ble ikke kvitt dette,(som dem vanlighvis gjør!) nå sier jeg ikke at dette stemmer 100%

men det er det eneste tipset jeg kan gi deg,eller at fisken din blir veeldig mobbet/jaget av en større fisk kanskje? av samme art?

Jeg har åsså hørt at enkelte fiskearter som blir Blinde(ja ikke kan se lenger) mister fargene sine.. å blir svart/sort. Men som før så ved jeg ikke helt sikkert :/

Håper ting ordner seg
Sånn som jeg har forstått det så mister syke/svekkede fisker fargen siden de har bedre ting å bruke energi på, f.eks. holde imunforsvaret i "beredskap"...

Men er ikke sikker på at dette stemmer, bare mener å huske at jeg har hørt det en gang.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap