SAE mating

Heisann,

Jeg har nylig anskaffet meg 5 av disse flotte fiskene, og disse har jeg jo hørt mye rart om. At de er gretne, og vanskelige og spiser alt av alger osv. Men jeg antar det meste gjelder voksen alder, og mine er unge enda.

Men hvordan vet jeg at de får i seg nok mat, kommer de og spiser med de andre hvis de er sultne? Det er jo litt vanskelig å se om de faktisk spiser noe når de suser rundt på glasset. Når det er sagt så har de forsynt seg med skjeggalgene mine i løpet av dagen, flinke fisker De virker veldig snille også foreløpig.
Fisk som ikke får i seg tilstrekkelig med føde, vil bli magre, og ha liten vekst.

Til dags dato er dette noe jeg ikke har sett hos SAE Disse eter det dem kommer over.
Mine forvokste beist vet nårtid det er mat å få, og da henger dem på glasset, rett ved forluka, og bare venter på godbiter :p Lenge siden mine feite beist spiste alger, i alle fall
Hehe, de blir mer grådige i matfatet med tiden da mener du? De ser nå ut til å gomle på noe stadig, ligger og vibrerer på bunnen og ser om de finner noe snacks om de ikke er på glasset
Jepp, dem blir noen grådige beist, som stadig vekk ypper på plecoen på 30cm. Ikke uvanlig at det ender med at dem får AS Grisebank For har han bestemt seg for at maten er hans, bør ingen med planer om ett langt og lykkelig liv, komme i veien
Hehe, men de er jo så søte. Så fotogene også, legger seg slendert over roten mens jeg oppfordrer dem om å vise meg formene sine De blir nok aldri grådige, neeeida
Eit lite innspel:

Eg brukar ikkje å gi fiskane mine namn, men den største SAEn måtte berre få heite Fat Bastard.
Etter Austin Powers filmane.
Grådig og Feit.
De blir raskt veldig pågående i matfatet. Det er heller mer skye fisk som kan bli utkonkurrert av disse. Maten til corydorasene mine har lett for å havne i disse grådige og pågående fiskene. Jeg må fore mer enn jeg liker for at de skal komme til maten. Men alger spiser de, selv om de er store og fete. Mine SAE gnager hele tiden på armer og hender når jeg jobber i karet, kan gi de en skikkelig dytt, men de er tilbake 5 sek senere.
Blir vel ikke lenge før vi ser overskrifter i media, om at det er funnet en ny fiskeart som er gunstig for personer med psoriasis, etter å ha sett den bildeserien der
Oppskrift:
Skaff ett større akvarium, 700L+. Ha ett par hundre SAE, og ta ett bad ved behov
OJ! så store og flotte de var da!!
Hehe, jeg får innfinne meg med at de små uskyldige fiskene blir noen grådige beist etterhvert da
Frank Angell
Blir vel ikke lenge før vi ser overskrifter i media, om at det er funnet en ny fiskeart som er gunstig for personer med psoriasis, etter å ha sett den bildeserien der ;) Oppskrift: Skaff ett større akvarium, 700L+. Ha ett par hundre SAE, og ta ett bad ved behov :D

Ikke umulig at det ville virket, kjenner godt at tennene napper i huden . Har ikke hundrevis, men det holder kanskje med rundt 30 . Den gjengen der er vel ca 15 stk, de fleste ganske store. Noen av de har jeg hatt siden tidlig i 2003, og de var ikke så små når jeg fikk de. De største er nok rundt 15cm. Har en del mindre eksemplarer i de andre karene. De vokser ganske uforutsigbart. De jeg har nå i det minste karet var veldig små og jevnstore når jeg fikk de, Nå er en av de dobbelt så stor som de fire andre, og har tatt igjen de som gikk i minstekaret før og ble flyttet til et større da jeg fikk de små. De stimer ganske fint. En ulempe med de er at de spiser moser. De er helt ufarlige for småfisk, munnen er liten og peker litt nedover.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap