Kaldtvanns algeeter.

Jeg er på jakt etter en algeeter til kaldtvannsakvarie, som ikke er Corydoras eller Ancistrus. Noen som har noen idèer?

EDIT

Og ikke SAE =)
I basen er det en som heter Ping`s algespiser, det står at den vil ha 12-25 grader.

Hvilken temperatur har du da?
Akkuratt nå ligger den på 22 uten aktivt termostat, men skulle gjerne hatt det litt kaldere =)
Om du skal ha over 20 grader, og ikke skal ha store/tøffe fisker oppi der, kan du jo ha Otocinclus.
Kanskje denne?

Jeg synes det er et utrolig tøft utseende på disse artene, men det kan jo være bare meg da
Sondre
Kanskje [URLBLOCK1] Jeg synes det er et utrolig tøft utseende på disse artene, men det kan jo være bare meg da:D
Er de vanlige?
Bulldog pleco er ein algespiser som trivst ned til 20 grader. Relativt vanlig, eg kjøpte meg eit par denne uka. Nydelige!
Jeg har allerede Sebrasnegler, og de er veldig effektive.

Bulldog plecoen var da virkelig stilig. Interessant å vite hvor lang tid den bruker på å nå stor størrelse, da jeg trenger litt tid på meg til å skaffe et større akvarie. Men, den er en tanke.

Fjellbekksmerlingen har eg tenkt på sjøl, men pH-en i springvatnet mitt er så grådig høgt og det kan hende at den ligger litt høgt fordi om eg justerer så godt eg kan Takk for forslag i alle fall.
Jeg glemte en eplesnegle i bilen en gang og da levde den i ca 9 graders varme en hel natt. Eplesnegler er fantastiske til å holde karret rent. Vaktmestere!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap