Litt for mange fisk?

Hei! Ble kjent med han som dreiv et akvarium på et sjukehjem. Det akvariet som er der er på 128 liter. Oppi der har han:
2 sølvhai
2 praktbotia
2 blågurami
2 dverggurami
1 skalare
1 altum skalare
2 indiske glassmaller
2 kinesiske algespisere
10 neontetra
1 pleco
10 molly
20 guppy
5 seilfinnemolly
10 sverddrager
1 ildhale
1 skjørtetetra
6 kongotetra
1 kampfisk
1 slørhale
5 regnbuefisk
2 corydoras
4 gullbarber

Jeg har helt 100% sikkert glemt noen nå

2 pumper fluval 3+
Masse oksygentilførsel
Vannskifte: 1 gang i mnd

Er dette litt for mange fisk for en 128liter?
Han har 10 akvarier hjemme også.

jeg er ingen ekspert, men det høres veeeeldig drøyt ut!
Vov, var det vann i karet også?

Her er det hummer og kanari så det holder, og mengden fisk er gigantisk. Når heller ikke vannbyttet står i stil med resten, syntes jeg at dette grenser til dyremisshandling.

Å fordele all denne fisken i mer passende kar, ville kreve ganske mange ganger så stort volum som de stakkars fiskene nå lever i
Men når han har 10 akvarier hjemme kan han vel litt om fisk?
Antall akvarium forteller nok ikke hvor mye den enkelte akvarist kan om fisk.

Er enig med Frank, dette minner sterkt om dyremishandling.
mArTii =)
Men når han har 10 akvarier hjemme kan han vel litt om fisk?

Selv om interessen er der, trenger ikke fornuften å være der, for å si det litt småfrekt
Frank Angell
[QUOTE=mArTii =)]Men når han har 10 akvarier hjemme kan han vel litt om fisk?

Selv om interessen er der, trenger ikke fornuften å være der, for å si det litt småfrekt
Hehe, ok han har forresten også noen pinnedyr som går uten mat i feriene og noen sirisser som han gir fiskemat og de lever ca 14 dager sier han...
Kjenner typen... Fikk en deilig 12 cm lang ildhale av ham. Viltfanga i Thailand for 7 år siden...
Even Hagen
Kjenner typen... Fikk en deilig 12 cm lang ildhale av ham. Viltfanga i Thailand for 7 år siden...

Og hva slags omgivelser hadde den før du fikk den da? Et 54liters akvarium hvor den måtte sutte på alger for å overleve?
det som ikke går i bredden går i høyden.

men etter min mening er dette altfor mange fisk..

det skal ikke se overbefisket ut.

ta en ca 5 - 10 cm kule rundt vær fisk til å få ett ca anslag på hvor mange fisk som går.. da ender iallefall jeg altid ut med det som er best i akvariumet mitt.

tar den ca 5 - 10 fordi noen svømmer sammen osv.
men jeg er ikke en ekspert fordi om jeg har hatt akvarium i noen år
Hahaha jeg skulle likt å se et bilde av dette karet, hadde vel sett ut som en stor klomp med farger haha. Helt for jæv*** i følge meg :o 81 fisk i en 128l! Fyttirakkern!
Tilfeldig bekjentskap
© Sunniva C. D. Werkland
Reklame for plussmedlemskap