stimfisk
Postet 25.10.06 kl 10:33
fembånds barbe - fordi de er nydelig
rødnese tetra - fordi i veldig grønne omgivelser er de flott og stimer veldig bra i store akvarier
pseudomugil arter - fordi de er noe sjeldne i handel og veldig pene (bakdel: ettårsfisk)
sort fantom tetra - tar seg alltid godt ut
kobber tetra - utrolig flotte trivsels farger og veldig fin i stim
rødnese tetra - fordi i veldig grønne omgivelser er de flott og stimer veldig bra i store akvarier
pseudomugil arter - fordi de er noe sjeldne i handel og veldig pene (bakdel: ettårsfisk)
sort fantom tetra - tar seg alltid godt ut
kobber tetra - utrolig flotte trivsels farger og veldig fin i stim
Postet 25.10.06 kl 11:32
Jeg er veldig fornøyd med disse og syns de gjør seg i et karr:
Tigerbarbe - flotte stimfisk og de gjør mye ut av seg når de er mange. også sterke farger
Denisons barbe - vakre, og noe vanskelige å få ta i, noe dyre, derfor spesielle
Kobber tetra - pen farge til karret
citron tetra - blir bare penere og penere etter som de trives og vokser til
også har du selvsagt neon tetra og kardinaltetraen, de er jo klassisk stimfisk, sterke farger som livler til karret.
Tigerbarbe - flotte stimfisk og de gjør mye ut av seg når de er mange. også sterke farger
Denisons barbe - vakre, og noe vanskelige å få ta i, noe dyre, derfor spesielle
Kobber tetra - pen farge til karret
citron tetra - blir bare penere og penere etter som de trives og vokser til
også har du selvsagt neon tetra og kardinaltetraen, de er jo klassisk stimfisk, sterke farger som livler til karret.
Postet 25.10.06 kl 12:46
Postet 25.10.06 kl 12:57
Postet 25.10.06 kl 14:24
Postet 25.10.06 kl 14:37
Har tenkt på det med jagefisk. Håpet sommerfuglciklidene mine kunne passe på dem litt, men de er så tamme at de leker med hånda mi hvis jeg må ordne på noe i karet. Har noen scalare yngel på ca 4 cm også i samme kar, de gnir seg mot hendene mine... All jaging foregår mellom fisker av samme art. De overser andre arter totalt!
Postet 25.10.06 kl 14:56
Stem
Ikke alle stemfisk stemer godt når karret er lite eller stimen ikke er stor nok. Det er min erfaring. Det gjorde en stor forsjell på stimingen dengang jeg byttet fra 130 til 320 Liter iallefall.
Postet 25.10.06 kl 19:46
Postet 25.10.06 kl 20:59