Fiskesammensetning i et 240l akvarium.

Noen som har litt gode forslag til fisker i akvariet mitt?

Disse fiskene har jeg:
1 Ancistrus
3 SAE
4 Indiske glassmaller
2 Praktbotia

Disse står på ønskelista:
Perlegurami
Scalarer
Pansermaller av noe slag
Kuhliål (min sønns store ønske)
Palettcicklider
Keisertetra

Ser av andre tråder at Palettene er veldig plasskrevende ved lek. Er det andre typer ciklider jeg heller burde satset på?
Når det gjelder Pansermaller: blir det for fullt på bunnen da jeg allerede har 2 Praktbotia, 1 Ancistrus og sannsynligvis snart en Kuhliål?
Keisertetraene er nyydelige men blir de kanskje for store som stim i et såpass lite akvarium?
Kan jeg ha feks. 2 Perlegurami og 1 Scalare, eller burde jeg velge en av delene?
Akvariet ser allerede ut til å bli for lite, men håper jeg kan få litt gode råd og synspunkter fra dere med mer erfaring enn meg(gjelder de fleste av dere tenker jeg)
Hilsen færsk akvarist.
Prøver igjen
Noen som har noen gode forslag til fisker i akvariet mitt?
hei
jeg ville hatt noenancistruser til hvis jeg var deg.
jeg tror at du kan ha perlegurami sammen med de du har fra før
Takk for svar
Sikkert lurt å heller velge flere Ancistruser i stedet for Pansermaller ja.
Får se når det gjelder Perlegurami om det blir 2 av de og evt. en Scalare, eller 3 Scalarer.
Kjenner en som hadde 2 skalarer og 2 perlegurami sammen. Skalarene var kjempekjappe på maten og perleguramiene var kjempetrege så de fikk ikke i seg mat. Uansett hvor mye han gav om gangen skulle guramiene bruke 30sek eller noe til og observere maten og skalarene tok de rett foran dem. De ble tynnere og tynnere helt til han gav dem bort til en venn. Der gikk de sammen med noen sae og reker, corydoras, snegler og babyancistrus og ble tjukkere og tjukkere
Takk for tipset mArTii. Da får det bli enten eller. Tror det blir Perlegurami.
Panduro
Noen som har noen gode forslag til fisker i akvariet mitt?

hvordan bunnlag og pH verdi har du ?
pH 7,5 akkurat no, men holder på å senke den gradvis til 7. Som bunnlag har jeg Engelsk sjøstein 3-5 mm, og et lite område med helt fin sand, Orbit tror jeg den heter.
da utgår søramerikanske dvergcichlider dessverre, disse vil ha lavere pH og fin sand over det hele.
Takk for svar. Det var synd. pH kunne jeg vel fått lavere, men tror jeg beholder grusen ei stund til. Da får jeg vel vente med cicklidene til senere, med nytt bunnlag eller kanskje i et nytt akvarium etter jul?
Da blir det kanskje plass til en stim med Keisertetra, 2 Perlegurami, 1 Praktktbotia og Sjokolademalle evt. flere Ancistrus i 240l sammen med dem jeg har fra før? Eller blir det for fullt?
palettcichlider har ikke sandbehov
Nei selvfølgelig, de er afrikanske. Tenkte ikke på det.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap