Flying Fox og Siamesisk Algeeter
Har i 1,5 år trodd jeg hadde en Flying Fox, til jeg til min store forskrekkelse oppdaget at jeg hadde en Siamesisk Algeeter!
Litt pussig, siden de i dyrebutikken kalte den for FF.
Kanskje flere som blir overrasket?
SAE har svart stripe hele veien ut der halen slutter, mens FF har svart stripe som slutter der halen begynner.
Litt pussig, siden de i dyrebutikken kalte den for FF.
Kanskje flere som blir overrasket?
SAE har svart stripe hele veien ut der halen slutter, mens FF har svart stripe som slutter der halen begynner.
Postet 20.11.06 kl 22:51
Postet 20.11.06 kl 23:00
Uvant at det går den veien. Som regel får man Flying Fox når man kjøper SAE, og ikke omvendt. Jeg har fått det tidligere. Nå vet jeg bedre, men sitter fortsatt med 3 FF som jeg gjerne vil bli kvitt.
Det er veldig mye forvirring rundt dette i dyrebutikkene, og jeg har etterhvert funnet ut at veldig mange dyrebutikker tror det er samme fisk. Kanskje ikke så rart når leverandøren oppgir Flying Fox siamensis når de leverer SAE (ihvertfall til de lokale dyrebutikkene her)? For øvrig kalles SAE også for siamese flying fox på engelsk (står faktisk det i akvarieleksikonet mitt som er på engelsk), og det bidrar vel ikke akkurat til å skille begrepene fra hverandre.
Skulle ønske det var meg som fikk SAE i stedet for Flying Fox (Synes de er noen ekle slemminger som ikke en gang gjør nytte for seg). På den annen side ville jeg ikke funnet på å kjøpe Flying Fox, så det ville vel aldri ha skjedd uansett
Det er veldig mye forvirring rundt dette i dyrebutikkene, og jeg har etterhvert funnet ut at veldig mange dyrebutikker tror det er samme fisk. Kanskje ikke så rart når leverandøren oppgir Flying Fox siamensis når de leverer SAE (ihvertfall til de lokale dyrebutikkene her)? For øvrig kalles SAE også for siamese flying fox på engelsk (står faktisk det i akvarieleksikonet mitt som er på engelsk), og det bidrar vel ikke akkurat til å skille begrepene fra hverandre.
Skulle ønske det var meg som fikk SAE i stedet for Flying Fox (Synes de er noen ekle slemminger som ikke en gang gjør nytte for seg). På den annen side ville jeg ikke funnet på å kjøpe Flying Fox, så det ville vel aldri ha skjedd uansett
Postet 20.11.06 kl 23:33
Det var noen som linka til en SAE identifiseringsside en gang, og det var flere typer enn bare SAE og FF hvis jeg husker rett. Har selv sett i butikkene at det sto SAE på noe som var helt klart en FF. Det var temmelig lett å se. Ekte SAE er veldig blank og gjennomsiktig på finnene, i tillegg til det med bartene og stripa.
Postet 21.11.06 kl 09:56
Postet 21.11.06 kl 10:06
Postet 21.11.06 kl 14:02
Postet 21.11.06 kl 20:24
Postet 21.11.06 kl 20:27
Postet 21.11.06 kl 23:34
Det var en engelsk side jeg mente, men denne var jo like god Egentlig er det veldig lett å se dette når man først er klar over det. Den butikken som hadde antagelig kinesiske kunne jeg se 10 meter unna at ikke var SAE :P De har et helt annet skjær i fargen i tillegg til de andre detaljene. Men tror ikke alle butikker bryr seg særlig om det står feil.
Postet 23.11.06 kl 09:50
Postet 23.11.06 kl 10:50
Postet 23.11.06 kl 11:52