19 liter, passer dette?
Hei!, har en 19liter gånde oppe nå, og jeg lurte på om dette er en bra fiske sammensetning?
3-4 Kuhlii åler
10stk en eller annen for for microrasbora
Med muligheter for et par otto.
??
----------------------------------------
Karet:
19 liter
Stort forgrunns teppe av Eleocharis i front, stort mose lag i midten på masse røtter og steiner og masse stengel planter bak.
2*15w Phillips tld 965
Diy co2 på rundt 30 mgl
Eheim 2224 utvendig (brukes også som co2 reaktor)
Ph ligger på rundt 6-6.5
Kh på rundt 2 - 3
3-4 Kuhlii åler
10stk en eller annen for for microrasbora
Med muligheter for et par otto.
??
----------------------------------------
Karet:
19 liter
Stort forgrunns teppe av Eleocharis i front, stort mose lag i midten på masse røtter og steiner og masse stengel planter bak.
2*15w Phillips tld 965
Diy co2 på rundt 30 mgl
Eheim 2224 utvendig (brukes også som co2 reaktor)
Ph ligger på rundt 6-6.5
Kh på rundt 2 - 3
Postet 29.11.06 kl 14:19
Blir ikke disse rørene å stikke en del utenfor kanten på karet? 15W rør er vel ca halvmeteren, og det er vel neppe karet ditt. 2x15W er også litt i drøyeste laget, du får jo da 1,5W lys per liter vann og vel så det (du greier aldri å trykke 19L vann i ett 19L kar)
Syntes også at dette filteret er mektig overkill, ikke med tanke på filterkapasitet, men på grunn av gjennomstrømmingen.
Du får jo ca 25x gjennomstrømming, og det er veeeeeeldig mye. Plantene vil garantert ligge langsetter dem vesle bunnen, og jeg er også redd at fiskene vil slite stygt i denne kraftige strømningen.
Når det gjelder mikrorasbora, har disse også krav på en del plass. Se gjerne i profilene her i basen vår hva de ulike krever.
Syntes også at dette filteret er mektig overkill, ikke med tanke på filterkapasitet, men på grunn av gjennomstrømmingen.
Du får jo ca 25x gjennomstrømming, og det er veeeeeeldig mye. Plantene vil garantert ligge langsetter dem vesle bunnen, og jeg er også redd at fiskene vil slite stygt i denne kraftige strømningen.
Når det gjelder mikrorasbora, har disse også krav på en del plass. Se gjerne i profilene her i basen vår hva de ulike krever.
Postet 29.11.06 kl 16:53
Pumpen kan stilles vet duFrank AngellBlir ikke disse rørene å stikke en del utenfor kanten på karet? 15W rør er vel ca halvmeteren, og det er vel neppe karet ditt. 2x15W er også litt i drøyeste laget, du får jo da 1,5W lys per liter vann og vel så det (du greier aldri å trykke 19L vann i ett 19L kar) Syntes også at dette filteret er mektig overkill, ikke med tanke på filterkapasitet, men på grunn av gjennomstrømmingen. Du får jo ca 25x gjennomstrømming, og det er veeeeeeldig mye. Plantene vil garantert ligge langsetter dem vesle bunnen, og jeg er også redd at fiskene vil slite stygt i denne kraftige strømningen.
Karet er satt opp til og klare denne mengde belysning
Postet 29.11.06 kl 17:00
Postet 29.11.06 kl 17:15
Frank Angell[QUOTE=ja]Pumpen kan stilles vet du :)
Vet det, men dette reduserer faktisk bare gjennomstrømmingen, noe som faktisk vil slite en hel del på motoren i pumpa. Reduserer du gjennomstrømmingen med 50%, reduserer du levetiden med minst like mange %.Okey, hehe Da får jeg finne på noe annet lurt der da.
Fant ut at Microrasbora Nana var en passe fisk
Noen som vet hvem som fører disse?
Postet 29.11.06 kl 17:22
Endret: 29.11.06 kl 17:27
Postet 02.12.06 kl 11:15
Endret: 02.12.06 kl 11:15
Postet 02.12.06 kl 16:07
Postet 02.12.06 kl 18:59
Postet 02.12.06 kl 19:03