Siamesisk algeeter

Har skaffet meg siamesiske algetere ettersom jeg har fått masse trådalger. De spiser ikke algene men bare svømmer rundt som de andre fiskene og følger alltid etter de sorte tetraene. Det er nok alger å spise av men det ser ikke ut som om de bryr seg. Er dette normal oppførsel???
Spiser de mest om natta???
De må være sultne for å gå løs på trådalgene. Tror det ikke akkurat er favoritten deres. Men hvor store er de du har?
Er du sikker på at du faktisk har fått siamesere? Det er veldig, veldig vanlig å få feil fra butikken. Er du den heldige eieren av Flying Fox i stedet, har du fått en fisk som spiser minimalt med alger, som blir slem når den blir større, og som trenger massevis av plass. Dessverre er det veldig vanlig at dyrebutikker ikke vet forskjellen på disse fiskene. Til og med leverandørene gjør feil! Jeg er den (u)heldige eier av 3 FF som egentlig skulle vært SAE. Og jeg er definitivt ikke den første i verdenshistorien. Dyrebutikken visste ikke forskjellen, og på toppen av det hele visste ikke leverandøren deres forkjellen heller! De *hadde* nemlig bestilt SAE!
De er veldig små. Tror ikke det er Flying Fox. Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt trådalgene. Kjøpe midler??? Snegler??? snegler spiser kanskje praktbotiaen min, eller???
Har du fått SAE så tar de dem, men du må være tolmodig.. de kaster seg ikke over maten ved første sekund.

Kjøpte meg 3 små slike for en stund tilbake og putta de oppi et akvarie som var overgrodd med mye alger etter at det bare hadde stått på uten fisk i en uke eller 2.

Jeg ga derfor ikke mat til disse, så de gikk løs på algene en dag etter at jeg putta de oppi. 3-4 dager senere hadde de renska hele akvariet. har nå flytta de til et anna akvarie (hovedakvariet) her får de en del mat, og spiser nå ikke så mye alger som før. kluet er kanskje en foringsfri dag eller 2 så går de løs på andre ting!
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012
Reklame for plussmedlemskap