råd ang. palett ciklider

Halloi folkens

Lurte på en ting ang. denne lille artige fisken. Var for en uke siden og kjøpte et par, men nå, etter at de har vært en stund i akvarie begynner jeg og tro at jeg har fått to hunner. De har begge to tegn til å være "ho`er", den ene er litt større enn den andre..

Det som er problemet er at den minste blir jaget av den store, nærmest hele tiden. Den minste hadde fine farger til å begynne med, men nå må det vel sies at den heller er litt dvass i fargene; dvs ingen farger i det hele tatt.....
.
Frykter at den lille etterhvert ikke vil orke mer.
.
Er det best å få omplassert den ene av de, eller hadde det funket om jeg hadde fått skaffet meg to hanner (en til hver).

De bor forøvrig i et 250 liters akv., med mange gjemmesteder, og det er også en del planter i det, med store svømmeflater også.
.
de andre beboerne er per dags dato 3 guramier, type gull gurami....
.
etterhvert skal det også komme noen boesemanns regnbuefisk også...

Ka dokk mein?

Ellers så får alle ha en riktig god jul og et godt nytt år
har samme problemet
jeg tror jeg også har fått to ho-er. Håper ikke det...vil få yngel og vil helst ikke bruke penger..:P
Sorry for dobbelpost men glemte bilder. "Endre" så må jeg laste opp bildene.

Øverste er den jeg tror jeg hunnen
to nederste er hannen
Så vidt jeg kan se så har du nok fått tak i to hoer bichirmon. Ikke hundre prosent her, men skulle jeg gjette så blir det to hoer.

Prøv å bytte bort den ene i en hann.

Nemo1:

Tror nok det er en ide å bytte bort den ene hvis de ikke går overens.

Prøv først å få tatt noen bilder å post her slik at vi kan slå fast om det er damer eller menn du har fått tak i.

Ville ikke satset på to par paletter i en 250 l sammen med gurami. Det er jo mulig å forsøke og det kommer jo mye an på hvordan karet et møblert men....
da må jeg vel prøve å bytte bort den mest aggressive (ene hunnen)...synd for den er også den mest fargerike.
Bilder av ciklida.....
Yupps, da kommer det noen bilder av paret og et av hvordan karet er innredet.
.
God jul alle sammen.
.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap