Ynglende guppy; hva er best for mor og barn?

hva er best for guppy yngelen av å: la mora føde i akvariet og la yngelen være der?? eller flytte dem i en flytende fødekasse?? eller putte den i et eget yngel akvariet??
Å la hunnen føde i det vanlige akvariet er best. Dersom du sørger for å ha masse flyteplanter (og da mener jeg masse!) slik at yngelen kan gjemme seg der, vil det alltid overleve en hel haug med yngel.

Bestanden min med guppy har økt fra 4 til en hel haug på noen få måneder, uten at jeg noen gang har gjort noe for å redde yngelen. Hunnene føder i akvariet, og yngelen stikker seg vekk i plantene. Jeg må stadig vekk gi bort guppyer, men de blir bare fler og fler likevel

Å bruke fødekasse er svært stressende for hunnen, hun får naturlig nok panikk av å være innestengt i en slik liten boks. Dette kan resultere i både for tidlig fødsel og dødfødte unger, i verste fall.

Flyteplanter får du kjøpt for en billig penge i annonseforumet her på AF. Du kan bruke for eksempel Hornblad-planter, de har ikke røtter, og skal bare flyte i en stor klase i overflaten. Det er en svært hurtigvoksende plante, og den vil snart dekke hele akvariet om du ikke passer på å luke litt i blant Men jo mer planter, jo flere yngel klarer seg.

Etter noen uker vil du se stadig flere guppyer i mange ulike størrelser dukke opp i akvariet ditt Når yngelen har vokst litt over "munnfull-størrelse" så våger de seg mer frem ved fòringstid, og da ser du tydelig hvor mange det er
tusen takk får rådet!! da blir det nok noen flyteplanter på meg ja!!
Tilfeldig bekjentskap
© Torfinn Nesvåg
Reklame for plussmedlemskap