Går disse ilag?

Kjenner ikke til øksefisk. Men skal man ha to typer ciklider bør man ha plass til det. Hvis du tenker på 85 literen din ville jeg ikke anbefalt dette. De er revirhevdende fisker. Palettcikliden er også fra afrika og de andre er fra sør-amerika, noe som ikke nødvendigvis klaffer så bra.

Ciklider liker å ha tetra rundt seg, da føler de seg tryggere. Men ikke ha tetra som er så små at de passer i munnen til ciklidene.

(forøvrig linka du til gul dvergciklide men skrev dvergciklide, som er beskrivelse på alle små ciklider)
Så hvilke av disse kan eg ha ilag då?
Tenker og på å ha noen siamesiske algeetere og noen maller eller noe sånt...
Bør vel gå fint med den gule dvergcikliden (apistogrammaen), tetraene, og SAE og maller som du sier. Har dessverre ikke peiling på øksefisken. Men jeg vet at jeg ikke ville hatt en ciklidetype til oppi.
Øksefiskene er veldig morsomme de bare driver å svømmer rundt nesten over vannet:P Her er en helt oppe i vannkanten
men d e jo mange forskjellige øksefisker å velge mellom då...
Inaktiv bruker
Hvis du leser på profilen så ser du at øksefiskene vil gå fint sammen med sør-amerikanske fisker. Men det er viktig at du har heldekkende topp eller dekkglass da fiskene hopper opp av vannet og "flyr" for å komme unna rovfiskene.
De får også lett sykdommer som de kan spre til de andre fiskene.
Men det er jo mange typer øksefisk, så eg kan spørre i butikken...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap