Antall fisk...
Nå trenger jeg litt innspill på bestanden i karet mitt her. Jeg er fryktelig i tvil...
Jeg har et 180 liters kar, og når jeg ser oppi der, så synes jeg ikke jeg har SÅ mye fisk, men så snart jeg teller antall, og ser på de forskjellige artene, så virker det veldig mye igjen. Så nå lurer jeg kort og godt på: Er det altfor mye fisk oppi der, og er miksen av arter helt på vidda...? Og, hvis blandingen er hårreisende, hva kan jeg gjøre for å bedre den?
Jeg har:
2 praktbotia
2 mellomstore scalarer
4 indiske glassmaller
5 kardinaltetra
3 ancistrus
1 golden nugget
5 SAE
2 reker
1 liten malle av ukjent art
1-3 kuhliål (har vært 3, men har kun sett 1 i det siste)
Jeg har et 180 liters kar, og når jeg ser oppi der, så synes jeg ikke jeg har SÅ mye fisk, men så snart jeg teller antall, og ser på de forskjellige artene, så virker det veldig mye igjen. Så nå lurer jeg kort og godt på: Er det altfor mye fisk oppi der, og er miksen av arter helt på vidda...? Og, hvis blandingen er hårreisende, hva kan jeg gjøre for å bedre den?
Jeg har:
2 praktbotia
2 mellomstore scalarer
4 indiske glassmaller
5 kardinaltetra
3 ancistrus
1 golden nugget
5 SAE
2 reker
1 liten malle av ukjent art
1-3 kuhliål (har vært 3, men har kun sett 1 i det siste)
Postet 26.01.07 kl 22:17
Postet 27.01.07 kl 10:34
Inaktiv bruker
Noen flere kardinaler hadde gjort seg kanskje
Flott stimfisk som gjør seg når man har "en hel haug" gående i karet.
/jan
Flott stimfisk som gjør seg når man har "en hel haug" gående i karet.
/jan
Postet 27.01.07 kl 10:41
JanRNoen flere kardinaler hadde gjort seg kanskje :) Flott stimfisk som gjør seg når man har "en hel haug" gående i karet. /jan
Har tenkt på flere kardinaler, men de som er i butikkene er jo så innmari små, og jeg er redd de går i gapet på scalarene...
Jeg har jo også forelsket meg totalt i disse nye fiskene, MICRORASBORA SP. "GALAXY". Så jeg får se etterhvert.
De er vel knøttsmå de også, men jeg kan fore dem opp litt i ynglekaret mitt om nødvendig.
Postet 27.01.07 kl 13:45
Frank AngellSyntes ikke det var den værste lista jeg har sett :) Eneste som kanskje vil få det litt for trangt om finnene, er vel scalareparet ditt. Men innen den tid, har du vel blitt så rammet av litersyken, at du har kjøpt dem ett mye større kar (spørsmål eller påstand - det er ditt valg :D)
Er klar over det med scalarene, men den tid den sorg
Litersyke? Jeg? Neeeeida...det skjer nok ikke meg...
Postet 27.01.07 kl 13:46
CarreraJeg har jo også forelsket meg totalt i disse nye fiskene, MICRORASBORA SP. "GALAXY". Så jeg får se etterhvert. De er vel knøttsmå de også, men jeg kan fore dem opp litt i ynglekaret mitt om nødvendig.
Enig at de er kule. Men desverre forblir de små, så hvis du er redd for at kardinal tetraene kan bli mat for scalarene så tror jeg disse nesten er garantert mat.
Postet 27.01.07 kl 16:49
CarreraJeg har jo også forelsket meg totalt i disse nye fiskene, MICRORASBORA SP. "GALAXY". Så jeg får se etterhvert. De er vel knøttsmå de også, men jeg kan fore dem opp litt i ynglekaret mitt om nødvendig.
Så disse i butikken i dag, og de var sinnsykt små! Mindre enn neontetra. Men utrolig fine! *må ha*
Postet 27.01.07 kl 17:11
Postet 27.01.07 kl 20:29
Postet 27.01.07 kl 20:43
Du tåler vel en større stim av noe smått, ja. Har sett Galaxyen og den er liten, så det spørs om Scalaren kommer til å kose seg?
Men, det finnes jo mange flotte stimfisker som er større. Rødmunntetra er det jo litt størrelse på, og de stimer bra.
Men, det finnes jo mange flotte stimfisker som er større. Rødmunntetra er det jo litt størrelse på, og de stimer bra.
Postet 27.01.07 kl 23:00
Endret: 27.01.07 kl 23:00
Postet 28.01.07 kl 00:13
Postet 28.01.07 kl 07:37
Postet 28.01.07 kl 09:56