Trenger forslag til stimfisk som ikke hopper

Heisann

Jeg skal snart starte opp et 110 liters akvarie igjen, men denne gangen kommer det ikke til å være armatur som dekker over hele akvariet, slik at det blir åpent med andre ord.

Derfor trenger jeg forslag til stimfisker som stimer godt og som ikke hopper.

Takker for svar
Rødmunnstetra også kalt Rødhode tetra?

Du kan risikere at alle typer fisk hopper. Jeg fant den ene kobbertetraen min 1.5 meter vekke fra akvariet.
Men det er noen som hopper mye mer enn andre.

Andreas Bjørvik
Jeg har hatt neontetra før og disse var jeg ikke så begeistret for. De var jo hver for seg rundt i hele karet, hehe. Vet ikke om kardinalen stimer bedre, men hadde kanskje tenkt på noe litt mer eksotisk

Ja rødmunnstetra har jeg tenkt en del på, den stimer ekstremt godt har jeg sett. Godt forslag.

Noen som kjenner til en type som ikke er så lett å få tak i, som stimer godt, slik at jeg kan få en liten utfordring?
Fisk stimer når de føler seg truet. Putt noen større fisk der, så stimer de
Hehe, ja

Det skal være et rent plantekar så det skal kun være en stor stim der.
Kjenner ikke til fisken, har bare lyst på den... Kerritetra

Diamanttetra er også fin...
Ja, det var et flott alternativ.
Pristellatetra stimer bra hos meg (uten noen som jakter på dem). Men nå skal det sies at jeg har kraftig strøm i det karet de går i, mulig det er med på å få dem til å stime.
zebre danioene mine stimer nesten hele tiden. Har 7 stk, og de er ganske vanskelige å få tak i. =)
En litt spesiell en som ikke så mange har er Pseudomugil gertrudae
Vannvittig flott liten krabat. Stimer godt gjør den også.
Hva med dronningrasbora? mine stimer som bare fy, har 20 stk. Stimet godt alene, stimer også nå når de bor med platy.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap