60 L akvarium.. Men ingen anelse om hva jeg skal putte i den..

Jeg har nå ett 60 l akvarium hvor det nå går 2 små praktbotiar, som skal fjerne en haug med snegler for meg..
Men når dem er ferdig, så skal jo dem ut til et større akvarium. Og da vil jeg gjerne ha fisk oppi der igjen..

Er det noen som har noen formening om noen morsome fisker, annet enn guppy og den gjengen der til å putte oppi 60l?? Begynner å få dårlig fantasi, så jeg klarer ikke å bestemme meg alene.. =P

Akvariet består nå av:
Grus som bunnsubstrat.
En rot.
Planter
og 2 små ancistruser.

Håper på tilbakemelding..

Mvh

Thomas
Det er vel ingen som blir overrasket om jeg foreslår Sommerfuglciklider, men siden jeg ser du har grus i bunnen er det vel kanskje best med noe annet.

Har de ikke selv, men kunne godt tenkt meg Klovnkilli. De ser utrolig kule ut! Ikke trenger de mye plass heller....

Vurderer seriøst å kjøpe meg noen selv, men er litt usikker på om de går sammen med Sommerfuglene....
hvorfor ikke bruke karet til oppvekst kar til yngel??få tak i noen snille fisk yngelen kan være med,feks dvergtannkarpe eller noe slikt.eller kanskje en koloni med endlers?
tviler på at det er sjangs for yngel i storeakvariet mitt. Og er litt lei av levendefødere sånn generelt.. Har veldig lyst på tigerbarber men leser så mye forskjellig på nettet her, mest dårlige ting om dem.

Hadde jeg hatt sand istedenfor grus, så kunne jeg jo ha hatt corydoras av noe slag.. de er jo tøffe.. men men.. Fortsett og kom med forslag er dere snille..

Mvh

Thomas
Hva med Badis Badis? Men da må grusen ut :/
Dvergurami passer, det gjør også diverse små rasbora og den fine kerritetraen
Tostripet dvergciklide er nok en fin art som passer til et 60L kar
Eller palettcikliden kan jo funke

Ville ikke hatt paletter i et så lite kar.

Men hvorfor ikke være en av oss tøffe og prøve deg på Tanganyika? :P

En 60 liter er perfekt for en gruppe med sneglehuslekere!
MC Darup
Ville ikke hatt paletter i et så lite kar. Men hvorfor ikke være en av oss tøffe og prøve deg på Tanganyika? :P En 60 liter er perfekt for en gruppe med sneglehuslekere! :D

Ja du kan jo søke på neolamprologus eller lamprologus:)
så finner du noen fine arter som er sneglehuslekere
Ifølge fiskeprofilen så stod det at paletter kunne gå i en 60L men MC kan vel mer en meg
Paletter kan gå i en 60L, men bør ut i fra både størrelse, gemytt og personlighet, ha etter min mening 120L eller mer. Om en skal ha de i så smått kar som 60L, er det snakk om ett enkelt par, og ikke en fisk til
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap