Nytt kar, nye fisker:D

Skal kjøpe meg ett 110 liters kar.
Har lyst til å ha scalarer (bare til så lenge de er passe små) og må finne ut noen andre fisker eg kan ha de med. noen forslag?
Praktbotia er jo en fiiiin fisk å ha
Og artig å se på :P

maller er jo et must da
Favorittfiskene mine ^^

Kanskje noen stimfisk..
Kileflekker, neontetra, sebrafisk..

Haimalle, sølvhai er jo noen alle har..

Tja.. osvosvosv :P
Egentlig smak å behag :P
Bare pass på at det er en vennlig fiskeart du velger.. Så går det nok bra..
Ville vel ungått mange av fiskene nevnt i forgie innlegg.

Haimalle og praktbotia blir ihvertfall for store. Neontetra vil nok bli for små til å holde med scalarer etterhvert.

Selv ville jeg valgt en eller to ancistrus, coryer (minst 6 av samme art), og noen litt større fisk til stim.
I ett 110L akvarie, er det ikke spesielt store fisk det er plass til. Støtter helt og holdent Hunderørret når det sies at arter som sølvhai, praktbotia etc ikke passer til ditt kar.

Velg fisker du kan ha over tid, som ikke blir for store. Det er kjedelig å måtte kvitte seg med fisk hele tiden, bare fordi man ikke kan tilby tilstrekkelig plass.
Som "stor" fisk til karet ditt, er det flere guramier som passer, og palettciklider kan også være en ide.
Om du tenker paletter, bør det ikke være alt for mye annen fisk i karet, dette vil rett å slett medføre stor fare for deres liv og helse, når palettene begynner å leke
men kommer til å kjøpe et på ca 200 kanskje
RunarH
men kommer til å kjøpe et på ca 200 kanskje

Forskjellen mellom 110L og 200L, er minimal, med tanke på størrelsen til enkelte av artene som er nevnt
Hadde du sagt 1000L, ville det blitt en litt annen sak, men selv da vil enkelte av artene blir for store :p
Har ikkje tenkt på å ha de som er nevnt her
Skal kjøpe en 180 liter juwel vision.
RunarH
Har ikkje tenkt på å ha de som er nevnt her

Anbefaler deg å skrive inn akvariestørrelse i fiskebasen og titte selv.

Hvis ingen av forslagene her er aktuelle er det tydeligvis vanskelig å tipse deg
Mange av de fiskene som er sagt her er sånne eg har eller er allt for store..
RunarH
Mange av de fiskene som er sagt her er sånne eg har eller er allt for store..

Som sagt, se i fiskebasen.

Uansett er det morsomt å se på alle fisker, og prøve å sette sammen en god kombinasjon.
Så kan du heller legge ut en "drømmeliste" hvis du vil ha råd/ tips
Eller gjør som meg,kjøp fisker som etterhvert vil bli for store til akvariet ditt så har du en god unnskyldning for å kjøpe større akvarium etterhvert

Den var jo litt på spøk,men det er faktisk slik jeg har gjort,dermed blir man litt flinkere til å spare til et større kar. Man vil jo gjerne ikke at fiskene skal mistrives
Tilfeldig bekjentskap
© Norman Behr
Reklame for plussmedlemskap