Corydoras schwartzi rører lite på seg, hvorfor ?

Jeg har kjøpt 5 stykker C.schwartzi for fem dager siden. Det var de første fiskene etter innkjøringsfasen (6 uker) sammen med 10 stk. glødebåndstetra. For det meste ligger mallene i ro. Av og til leter de etter mat, men etter ca. 5 min. stivner de igjen. Jeg trodde de var mer livlige. Eller er det vanlig at de trenger litt tid for å bli vant med forholdene ?
Jeg har 26 - 27 grad vanntemperatur, ph.7,5.

Noen som vet ? Takk !
Jeg ville nok forsøke å senke temperaturen til rundt 24 grader i første omgang. Ellers er min gruppe med Schwartzi den mest "pinglete" arten coryer jeg har. Jeg ser dem nesten aldri, og når jeg ser de er de alltid i ro.

Jeg har en svær skokk med sterbai, og de er glade i å ligge tett sammen og vente på action (mat)
Corydoras tilbringer generelt mye tid på å gjøre nettopp det; ligge og glo Så plutselig setter en av gårde, og resten følger etter. Litt matleting, og så en ny pause der alle ligger bare og glor.

Det er helt naturlig.

Noen grupper med Corydoras er mer aktive enn andre, egentlig ikke så veldig artsavhengig. Det virker litt individuelt. Noen foretrekker bare å røre seg mest om natten, mens de om dagen ligger og glaner.

De mest aktive jeg har nå er C-121 (Corydoras cf. burgessi) De er nesten alltid i bevegelse, og bryr seg lite om at lyset er på.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap