Piraya i 60 l?

Er det greit å ha 3 små pirayar i ett 60 liters akvarium? Eller er det for lite?
Det er alt for lite, spør du meg

Veldig enig med Fjank her!
Inaktiv bruker
tarjei farmen
Er det greit å ha 3 små pirayar i ett 60 liters akvarium? Eller er det for lite?

desverre bare å glømme. enten tar dei livet av kvarandre, eller så går det noen få månader og dei lid av ekstrem plass mangel.
Alt for lite... Burde også ha ett større antall fisker, da dette er stimfisk.

Cactus queen
[QUOTE=tarjei farmen]Er det greit å ha 3 små pirayar i ett 60 liters akvarium? Eller er det for lite?

desverre bare å glømme. enten tar dei livet av kvarandre, eller så går det noen få månader og dei lid av ekstrem plass mangel.

Hm, det hører ikke helt med det at min bror har hatt 2stk pirajaer i sitt 60liters akvarie nå snart i 8måneder
Og de er i topp form, spiser som bare det og er aktive
Jeg vil, i motsetning til de andre her, hevde at det nok går helt fint. Selvsagt bare mens de er små, og de vokser fort, men tre piraya på 2-5cm burde kunne fungere. Jeg tipper at et slikt kar er for lite i løpet av et par måneder. Gi dem mat to-tre ganger per dag, bytt vann ofte, og sørg for god filtrering.

Det som imidlertid fort kan bli et problem med piraya, er at de (spesielt som små) er relativt kannibalistiske. 3 kan fort bli til 2, og 2 til 1. Derfor er det vanlig å kjøpe litt flere enn man har tenkt å ende opp med, og heller selge overskuddet om for mange vokser opp.
Her er min Svein fra 2 forskjellige vinkler
Han har en kompanjong som heter Roar også, men han er litt kamera sky.

Hvis dere ser det hvite merke på siden er det fra han hoppet opp i lysrøret. Tror ikke han gjør det igjen.
Svein og Roar hehe. Måtte flire litt jeg nå. Stilig
Re
går fint i 2-4 mnd med masse sirkulasjon men som sagt før de trives mye bedre flere jo bedre. men hva gjør du om 2-4mnd? har du større kar? hvorfor ikke kjøpe flere og putte de i det store karet med en gang?

men kjøp akvariet først og fisk som passer i str på akvariet etterpå
hei har selv 5 priaya. som andre har sakt så går det greit en stund. jeg kjøpte mine for nesten to mnd siden. og putta dem i en 110 ltr. når gegynner det og bli litt størrelse. så mådde oppgradere pumpe og hele greia. er nå på leting etter et større kar. noen sier jeg må ha 500 ltr. men noe sier meg at det skal gå bra med 300 ltr. noen som tror dette går bra btw?
Tror det funker bra ja
ja tror det funker bra ja.
men som så sagt er fra individ til individ da.
en kammerat har 8 fullvoksene i en 250liter og det går kjempe bra
han har ca 2400lt og 26grader i karet og en del planter og røtter. tror han begynte med 15 små individer
Glenn Sæther
går fint i 2-4 mnd med masse sirkulasjon men som sagt før de trives mye bedre flere jo bedre. men hva gjør du om 2-4mnd? har du større kar? hvorfor ikke kjøpe flere og putte de i det store karet med en gang?

Tråden er fire år gammel. Det er også like lenge siden trådstarter var pålogget...
Fiskene er nok døde forlengst.
Jupp er nok det
men kjipt at det virker som ingen her inne har disse nydlige fiskene lengre
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap