Black Ghost /Apteronotus (knivfisk)

Så denne typen i butikken i dag, og sjekket selvsagt i fiskebasen. Her står det at fisken skal ha minst 720 l akvarium

Prøvde å lese litt om andre fisk i familien Apteronotus(knivfisk) men med unntak av Brown Ghost (som og trenger digert akvarium) var det veldig lite info å finne...

Lurer nå på om det er noen som har erfaring med noen av de andre typene knivfisk? Og om noen av de er små nok til et 60 liters akvarium?
.
Jeg må nevne en ting til deg om du ikke viste det... En black ghost vil hele tiden gjemme seg om dagen. Den liker ikke lys og må ha tilstrekkelige gjemmeplasser. Kan jo alltids hende det er litt annerledes med en voksen black ghost i et svært akvarie med masse planter, men jeg har en liten midlertidlig nå i et ca 150 liters kar, den er så godt som aldri framme om dagen. Samme sier andre folk.
60 liter er for lite for denne fisken. Jeg har min i en 240 liter som begynner å bli for liten. Denne fisken vokser veldig fort. Min har vokst fa ca 5 cm til ca 30 cm på 1 1/2 år.
Per Erik Sviland
60 liter er for lite for denne fisken. Jeg har min i en 240 liter som begynner å bli for liten. Denne fisken vokser veldig fort. Min har vokst fa ca 5 cm til ca 30 cm på 1 1/2 år.

Begyner å bli for lite...? Det er altfor lite til en fisk på 30 cm-hadde selv en på mellom 40-50 cm og den bodde i 660 L min, og det var akurat passe.
Merker jeg får negative reaksjoner når jeg leser at enkelte menneser setter inn store fisker i små karr. Våkn opp, prøv å "bo" i fylle arresten resten av livet-så kan vi seom dere trives. For mange sier de lever jo, og da har dem det bra-man lever i arresten også, men tviler på at de fleste har det godt der.
Tilfeldig bekjentskap
© Engdal
Reklame for plussmedlemskap