Hva i alle dager er dette? :O
Hei
Var å søkte litt på bilder på google, så fant jeg dette bildet.. Hva er det for noe? Er det en vanlig fisk?
Hilsen Malin
Var å søkte litt på bilder på google, så fant jeg dette bildet.. Hva er det for noe? Er det en vanlig fisk?
Hilsen Malin
Postet 23.05.07 kl 22:42
Postet 23.05.07 kl 22:53
Postet 23.05.07 kl 23:08
Postet 23.05.07 kl 23:32
Har dere sett URL-en?
http://www.hoax-slayer.com/images/fish-with-hands3.jpg
Om dere går direkte på www.hoax-slayer.com vil dere se at dette er en site som viser alt av lureri som folk presenterer på nett eller via e-post: Latest Email Hoaxes - Current Internet Scams - Hoax-Slayer Newsletter. Hvis dere ikke ver hva HOAX betyr så er det en forklaring på wikipedia her.
Om dere går direkte på www.hoax-slayer.com vil dere se at dette er en site som viser alt av lureri som folk presenterer på nett eller via e-post: Latest Email Hoaxes - Current Internet Scams - Hoax-Slayer Newsletter. Hvis dere ikke ver hva HOAX betyr så er det en forklaring på wikipedia her.
Postet 24.05.07 kl 00:18
Postet 24.05.07 kl 00:21
Dyret er en axolotl ; Ambystoma mexicanum.
Det er en salamander, og altså ingen fisk.
Som alle andre amfibier er denne ikke tillatt å holde i fangenskap i Norge.
Det er en salamander, og altså ingen fisk.
Som alle andre amfibier er denne ikke tillatt å holde i fangenskap i Norge.
Postet 24.05.07 kl 00:33
Postet 24.05.07 kl 00:52
Postet 24.05.07 kl 08:48
DyrehagenSe der, ja. Det er kompisen som de hadde på dyrebutikken i Askim, og som en av de ansatte hardnakket påstod var palettcichlide. Eller, jeg burde vel si kompisene. Det var nemlig mer enn en.
Denne må du utdype... Ingen ansatte på en dyrebutikk kan vell i fullt alvor påstå at en salamander er en cichlide?
Postet 24.05.07 kl 09:19
Postet 24.05.07 kl 14:05
Arne Kristian:
Veit man ikke hva man driver med, så veit man ikke hva man driver med.....
Da stoler man sikkert blindt på merkingen som står på karet, selv om det altså står palettciklide utenfor, og det er en salamander inni... :o
Helt bak mål, selvsagt, men tviler ikke et sekund på at noen kan få seg til å påstå det....
Veit man ikke hva man driver med, så veit man ikke hva man driver med.....
Da stoler man sikkert blindt på merkingen som står på karet, selv om det altså står palettciklide utenfor, og det er en salamander inni... :o
Helt bak mål, selvsagt, men tviler ikke et sekund på at noen kan få seg til å påstå det....
Postet 24.05.07 kl 15:23
Liz HVeit man ikke hva man driver med, så veit man ikke hva man driver med..... Da stoler man sikkert blindt på merkingen som står på karet, selv om det altså står palettciklide utenfor, og det er en salamander inni... :o
Nemlig! Det snodige er at dette faktisk var et voksent menneske. Men tydeligvis helt grønn. Det som irriterte meg mest med det, var at hun i tillegg var påståelig. Hmmm...det er første gang jeg har sett en palett med bein og gjeller utenpå.
Jeg gikk tilbake dagen etterpå, og møtte uheldigvis på eieren av butikken. Jeg spurte på nytt hva dette var, og fikk til svar "det vet vi ikke." Hæh? Man må da kunne se at dette er en salamander? Dessverre var jeg allerede så rasende etter at hun også hardnakket påstod at grønn kulefisk var rein ferskvannsfisk, at jeg ikke orket å begynne å fortelle henne at hun hadde ulovlige dyr i butikken. Jeg var så nære ved å melde dem etterpå. Det aller mest skremmende er at disse useriøse butikkeierne planlegger å åpne en dyrebutikk i Oslo, på størrelse med Tam på Alna! Grøss og gru!
Postet 24.05.07 kl 16:00