scalarer og neontetra?

Jeg har lenge nå hatt lyst på et akvarium med scalarer. Og da vil jeg gjerne ha en stim med neontetra sammen med de.
Men her inne på forumet så har jeg lest at de ikke kommer til å gå sammen, fordi scalarene kommer til å spise opp neontetraene.
Men inne på fiskebasen står det at de går sammen.

Så kan de gå sammen eller ikke?
Virker som det er mye forskjellige erfaringer med dette
Vi satt inn små scalarer og en stim neontetra (25 stk) omtrent samtidig, og dette var aldri noe problem.

Tror det er ett større problem om man setter store scalarer inn sammen med neontetra, eller introduserer neontetraen i ett kar hvor store scalarer bor fra før.
Jeg tror det er veldig delte erfaringer og meninger om neontetra og scalarer går sammen. Selv så har jeg i dag noen medium store scalarer som går sammen med 4 neontetraer. Dette har aldri vært et problem. Da tetraene ble kjøpt, hadde scalarene såpass stort gap at de fint kunne spise dem, men det har jeg aldri opplevd, og heller aldri sett at de har blitt jaget av scalarene. Så min mening er at man kan ha de sammen
Ja, hadde jo tenkt til å kjøpe de scalarene små. Så da får jeg vel bare håpe på at dem ikke spiser neontetraene når de blir større

Takk for svarene ^^
Jeg har 3 ganske store scalarer, de tømte et karr for 20 stk neon tetra på 1 dag.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap