1000 Liter

Hei.
Jeg har fått meg et 1000liter kar. Jeg tenkte jeg skulle lage meg en bakgrunn med grotter og stein. Det jeg ikke helt vet enda er hva slags fisk jeg skal ha oppi.....
I 350literen min har jeg en ph på 7-7,5 og en kh på 3.....tror jeg om jeg har forstått testene mine riktig. Så jeg går ut i fra at 1000literen kommer til å ligge på noelunde det samme. Er det noen som vil/kan hjelpe meg å finne ut hvilke fisker jeg kan/skal ha i karet? Kunne gjerne tenkt meg noen med litt størrelse, men jeg kunne også tenkt meg noe som kanskje yngler uten alt for mye styr!
Blir kjempe glad om noen vil svare
I ett kar med såpass størrelse, er det noen tusen arter som er aktuelle.
Jeg syntes nesten du skal ta å velge dette helt selv, bruk tid på finne en eller flere arter du absolutt vil ha, og sett opp resten i forhold til disse.

Til ett kar med slik størrelse er det garantert mange som ville satset på scalarer, og disse kan gå sammen med en rekke andre flotte fisker.

Pers hadde jeg enten tatt karet i bruk til diskus (noe krevende, også med tanke på utstyr) eller malawi.
Tusen takk for svar
Det er jo såååå vanskelig å bestemme seg. Det eneste jeg vet er at jeg vil ha en værål der. Det er jo så mange fine fisker. Tenkte jeg skulle gå til en dyrebutikk og høre hva de kan skaffe meg av fisk og utstyr til en grei penge....om jeg kjøper alt der.....må vel kunne få litt rabatter da.
Jeg får smøre meg med tålmodighet og sette opp bakgrunn,ordne sand og lysrør først. Kanskje jeg plutselig finner noe jeg bare må ha!
Diskus er jo fantastisk flotte fisker synnes nå jeg
Jeg hadde startet med 10-20 øreål, og så tatt det derifra
100000 Røde Krystallreker!!! Jepp, det kunne være fint
Takker så mye.....mange flott svar her!
Kjøp 2 guppy, og se hvor mange det blir!!

Må jo nesten bli rovfisk i et så stort kar? Arowan?
Michael Niesar
100000 Røde Krystallreker!!! Jepp, det kunne være fint :)

Da blir jo du millionær, og syntes vel det er ennå bedre :p
....hallo? Kjempegod idé, Frank!

Om du har mulighet til å skaffe 1000 reker (ikke dyrere enn en arowan eller 2 eller 3 uansett), er det jo ikke noe problem å få 100.000.....

Hva med en helt syyykt stor stim av noe? Som et tillegg til en annen fisk, da.
Hvis jeg skulle fylle en 1000 liter så hadde jeg gjort som Frank sier. Finn noen du vil ha og supplementer. Mye fine fisker i fiskebasen. En gigantisk stim med rødmunnstetra hadde vært et must for meg. En veldig stilig stimfisk som jeg har god erfaring med så langt. Blir fort mat om du skal ha større fisker men Jeg hadde personlig delt karet opp i soner, så jeg kunne hatt hele Sør-Amerika nedi :P
Jeg ser for meg ett kjempestort paludarium med slamkrypere, fireøynefisk, spyttefisk, månefisk, heftige gobyer samt forskjellige epifytter festa på en korkvegg bak. Ser for meg sirisser som balanserer ytterst på en bladspiss over en spyttefisk... Sleng på krabbe også kanskje? Åjåjåj, blir våt blikket når jeg ser det for meg
Forestill deg et akvarium med steinbakgrunn, trestubber i rare fasonger med masse planter som slynger seg rundt, mange gjemmesteder for fiskener og kanskje noen flate steiner. Lyset er rolig og stemningsfullt. Masse foskjellige fargerike, fiskearter svømmer rundt, som tilsammen skaper et herlig syn for øyet - og sefølgelig noen gidigne sugemaller Tror nesten jeg beskrev drømmekaret nå Heheh.... åh! Tenk på alle de mulighetene man har med et så stort kar *drømmer* Heldig du er!!
Mangler bare et glass rødvin i den settingen, hehe
Sååå mange flotte svar!!! Tusen takk!!!
Har lyst til å få til alt mulig nå......tror nesten at karet blir for lite før jeg får begynt.....hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap