Sverddrager i akvariet mitt?
Postet 31.05.07 kl 18:39
Endret: 01.06.07 kl 15:58
Postet 31.05.07 kl 19:27
Du vil bli mye mer tilfreds med et kar som har fisker som passer i karet. Det er ikke gøy å se på at fiskene stresser, noe du vil oppleve hvis du hele tiden prøver å putte oppi fisker som trenger større kar...
Den eneste fisken du har som, over tid, er egnet til karet ditt, er guppy.
Fiskene vil nok overleve, men etterhvert som de store fiskene vokser seg større, så blir det mer og mer stress...
Stress kan føre til sykdom og død i lengden.
I tillegg vil vannkvaliteten bli dårlig hvis du har fisker som er for store til karet.
Det finnes utrolig mange kule og interessante fisker som passer i karet ditt... Og setter du fiskene riktig sammen, så kommer du til å bli kjempefornøyd når du ser trivselen på fiskene dine
Den eneste fisken du har som, over tid, er egnet til karet ditt, er guppy.
Fiskene vil nok overleve, men etterhvert som de store fiskene vokser seg større, så blir det mer og mer stress...
Stress kan føre til sykdom og død i lengden.
I tillegg vil vannkvaliteten bli dårlig hvis du har fisker som er for store til karet.
Det finnes utrolig mange kule og interessante fisker som passer i karet ditt... Og setter du fiskene riktig sammen, så kommer du til å bli kjempefornøyd når du ser trivselen på fiskene dine
Postet 31.05.07 kl 21:21
noen andre fisker da??
greit da er de for store.
men noen andre fisker da??
vet bare at de faste butikkene mine har sverddrager men tror det er dårlig med andre små fisk untatt guppy.
ps. ancistrus er liten nok til karet mitt da.
men noen andre fisker da??
vet bare at de faste butikkene mine har sverddrager men tror det er dårlig med andre små fisk untatt guppy.
ps. ancistrus er liten nok til karet mitt da.
Postet 01.06.07 kl 15:12
Postet 01.06.07 kl 15:13
Postet 02.06.07 kl 13:40
Du har på en måte "fylt opp" karet (og vel så det) med de praktbotiaene, slik jeg ser det...
Jeg har hatt en snill kineser i min 45-liter i et par år, den så ut til å trives bra. Sverddragere har jeg hatt en skokk av - jeg begynte med 4, og de ynglet som bare juling. Selv om det ble masse "levendefôr" på de større så var det alltid noen som klarte seg. Fiskene blir jo ikke så store som de ville blitt i et større kar, men de har iallfall for meg sett helt fine og trivelige ut. Men kanskje den mindre slektingen Platy hadde vært et bedre valg.
Molly er også en fisk som pleier å være lett å få tak i.
Jeg har hatt en snill kineser i min 45-liter i et par år, den så ut til å trives bra. Sverddragere har jeg hatt en skokk av - jeg begynte med 4, og de ynglet som bare juling. Selv om det ble masse "levendefôr" på de større så var det alltid noen som klarte seg. Fiskene blir jo ikke så store som de ville blitt i et større kar, men de har iallfall for meg sett helt fine og trivelige ut. Men kanskje den mindre slektingen Platy hadde vært et bedre valg.
Molly er også en fisk som pleier å være lett å få tak i.
Postet 02.06.07 kl 14:10
kardinaltatra??
hva med kardinaltetra, de har det i den butikken borti her.
Postet 03.06.07 kl 21:19
hei hei, jeg vil annbefale et par med rød korall platy, de er helt utrolige i fargen når de flørter og ellers veldig rolige fisk.. Jeg syntes kardinal tetra er penere enn neontera ettersom fargene er lengere og noe sterkere på kroppen deres.. Jeg har dem begge sammen med guppy og de går helt fint overens, har til og med ferska den røde hannen i å flørte med guppy damene, de danser sammen.. Kan ikke butikke "bestille" noen fisk for deg? Er så masse å velge i som de ikke har i butikken..
Postet 16.06.07 kl 15:20
MDhei hei, jeg vil annbefale et par med rød korall platy, de er helt utrolige i fargen når de flørter og ellers veldig rolige fisk.. Jeg syntes kardinal tetra er penere enn neontera ettersom fargene er lengere og noe sterkere på kroppen deres.. Jeg har dem begge sammen med guppy og de går helt fint overens, har til og med ferska den røde hannen i å flørte med guppy damene, de danser sammen.. Kan ikke butikke "bestille" noen fisk for deg? Er så masse å velge i som de ikke har i butikken..
Enig med deg,et par platy flotte farger både på han og hun!Styr unna sverdrager noen kan være agressive og jager de andre fiskene dine og mumser yngel.
TAM
Postet 17.06.07 kl 10:47